کد خبر: ۴۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ 25 June 2019

نارضایتی رئیس سازمان نقشه‌برداری از عملکرد بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها

رئیس سازمان نقشه‌برداری با اعلام نارضایتی از کیفیت پروژه های نقشه برداری اجرا شده از سوی بخش خصوصی گفت:‌ چارچوب نظارت سازمان نقشه‌برداری در آینده ای نزدیک رونمایی می‌شود که مطابق آن کیفیت پروژه‌های نقشه‌برداری و هیدروگرافی ارتقا می‌یابد.
به گزارش سازه نیوز، مسعود شفیعی در مراسم روز جهانی هیدروگرافی با بیان این‌که بخش مهمی از تبادلات از طریق بستر دریا انجام می‌شود، اظهار گکرد: هیدروگرافی ظرفیت‌های بالایی دارد و می‌تواند هر نوع رابطه انسان با دریا از جمله حمل‌ونقل دریایی، بهره‌برداری از دریا، مباحث زیست محیطی و... را ترسیم کند. 

وی تصریح کرد:‌ در سازان نقشه‌برداری به دنبال آن هستیم که نقشه‌برداری در تمام حوزه‌ها را بر اساس قانون انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که ما نظارت کارگاهی و میدانی بر قراردادهای نقشه‌برداری داشتیم،‌ادامه داد:  مدتی است در سازمان نقشه‌برداری به دنبال آن هستیم که نظارت دامنه نظارت و گستردگی آن با بیش از این باشد و فقط محدود به قرارداد کارفرما و مشاور باشد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری   با تاکید بر این‌که باید سطح کیفی پروژه‌های نقشه‌برداری افزایش یابد، گفت: باید روی فعالیت بخش خصوصی نظارت ها به گونه ای باشد تا کیفیت را روز به روز ارتقا دهند؛‌رویه های متناقض و متعارض به حداقل برسد و کاملا بر همدیگر منطبق شود و با استاندارد ملی کار نقشه‌برداری و هیدروگرافی را انجام دهیم.

شفیعی با اشاره به رونمایی از چارچوب نظارت کیفی سازمان نقشه‌برداری در آینده ای نزدیک،‌ اظهار کرد‌:  در تمام عرصه‌ها از جمله مشاوران ذی صلاح و فعالان نقشه‌برداری شاهد ظهور و تقویت جایگاهی به نام کنترل کیفی خواهیم بود. نظارت ما بر نقشه‌برداری مبتنی بر این است که واحد کنترل کیفیت گزارش‌هایی را ارائه می کند و بر اساس پارامترها مطمئن خواهیم بود که پروژه با سطح کیفی بالایی اجرا شده است.