کد خبر: ۴۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ 25 June 2019

ابهام افتتاح توسط شهر فرودگاهی

در حالی هفته گذشته با حضور رئیس‌جمهوری ترمینال سلام افتتاح شد که پیمانکاران این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از کارفرما طلب دارند و مشخص نیست این رقم چگونه تسویه خواهد شد.
به گزارش سازه نیوز ، 28 خرداد امسال ترمینال سلام با حضور حسن رو حانی رئیس‌جمهوری و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. این پروژه راه درازی را طی کرد تا به مرحله افتتاح رسید؛ این طرح یک روز بعد از منفی شدن تابلو روز شمار توقف شد و طی 4 سال اخیر حواشی متعددی داشت.

این پروژه 28 خرداد ماه 98 پس از فراز و نشیب‌های فراوان سرانجام افتتاح شد. وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح با اعلام این‌که امسال پروازهای حج از ترمینال سلام انجام می‌شود، گفته بود: با افتتاح این ترمینال، دو بخش ترمینال یک که برای پروازهای خارجی استفاده می‌شد، به پروازهای داخلی اختصاص می‌یابد.این پروازها توسط کسانی که می خواهند پروازهای کانکشن به مقصد خارج از کشور داشته باشند یا مسافرانی که از مناطق جنوبی استان تهران و قم قصد پرواز داخلی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اسلامی با اشاره به هدفگذاری جابجایی 100 میلیون مسافر در این فرودگاه و بازستاندن سهم جا‌به‌جایی مسافر هوایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: لازمه تحقق این هدف، توسعه زیرساخت‌های هوانوردی است. این زیرساخت‌ها هم شامل فرودگاه‌ها و ترمینال‌ها و هم زیرساخت‌های ناوبری هوایی و مراقبت پرواز می‌شود. با ارتقا این زیرساخت‌ها می‌توانیم آسمان کشور را برای جا‌بجایی 100 میلیون مسافر چه در حوزه پروازهای عبوری و چه پروازهای ترانزیت آماده کنیم.

 در حالی یک هفته از افتتاح این طرح می‌گذرد که خبر می‌رسد پیمانکاران این پروژه کمی بیش از 100 میلیارد تومان از کارفرما طلب دارند. نکته قابل تامل در این ماجرا ابهامات موجود در روند افتتاح است. این‌که چگونه بدون تسویه این طلب از سوی کارفرما پروژه مذکور توسط شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افتتاح شده است.