کد خبر: ۴۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ 25 June 2019

هم‌افزایی دوران سیل در دیگر پروژه‌های عمرانی شهر اهواز اعمال شود

معاون امور عمرانی وزیر کشور با اشاره به این‌که هم‌افزایی دوران سیل در دیگر پروژه‌ها نیز اجرایی شود گفت: وظیفه شهرداری سکان‌‌داری و نه پارو زدن است و در همین زمینه مقدمات لازم باید فراهم شود.
به گزارش سازه نیوز ،مهدی جمالی‌نژاد در مراسم معارفه شهردار اهواز با اشاره به اهمیت امنیت ملی با توجه به شرایط فعلی کشور، نوسان قیمت، شرایط اقتصادی و اعمال تحریم‌ها اظهار داشت: نهادهای عموی غیردولتی در برقراری امنیت ملی نقش دارند که جمله آنها می‌توان به شهرداری‌ها اشاره کرد.

وی به اثرگذاری و نقش به‌سزای شورای شهر و شهرداری‌ها در زمینه امنیت ملی کشور اشاره و بیان کرد: اقدامات خوب در محله‌ها، ارائه خدمات ارزنده و سرویس‌دهی خوب به مردم سبب افزایش حس تعلق به مناطق‌ شهرها و همدلی و همگرایی می‌شود.

معاون امور عمرانی وزیر کشور از جمله نتایج همگرایی را افزایش انسجام اجتماعی برشمرد و ادامه داد: این مسئله سبب افزایش سرمایه اجتماعی و در نتیجه امنیت اجتماعی می‌شود. با ارتقای امنیت اجتماعی و امنیت ملی کشور را رشد پیدا می‌کند.

وی با اشاره به این‌که قلب تمام کشور برای استان خوزستان می‌تپد گفت: خدمات و اقدامات شورا شهر و شهرداری در سطح استان خوزستان و اهواز صرفا محدود به این جغرافیا نیست بلکه متعلق به کل کشور است.

جمالی‌نژاد با بیان این‌که شهردار اهواز برای ایجاد حس تعلق و فضای هم‌افزایی مناسبات خود را در سه زاویه تنظیم کند اظهار داشت: این زوایه‌ها شامل بدنه شهرداری، مردم و حاکمیت است تا در همین راستا بتواند در زمینه هم‌افزایی موفق عمل کند.

معاون امور عمرانی وزیر کشور با تأکید بر ضرورت افزایش اعتماد مردم بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس با وجود آن که زیرساخت‌های فعلی و پروژه‌های بزرگی نداشتیم اما مردم از اعتماد بسیار قویی برخوردار بودند.

اهواز| بانک‌ها در پرداخت خسارات سیل همکاری نمی‌کنند

مجتمع‌های عظیم پزشکی در شلوغ‌ترین خیابان‌های اهواز پارکینگ ندارند

وی با اشاره به ارتباط مستقیم عملکرد شورا و شهرداری‌ها با میزان رضایت مردم بیان کرد: مردم نسبت به صداقت، پاکدستی، ساده‌زیستی و همدلی تشنه و از تعارض و سیاسی‌کاری خسته‌ هستند. چرا نباید شاهد توسعه‌یافتگی سطح اهواز باشیم؟

جمالی‌نژاد با بیان این‌که شهردار اهواز با نگاه و برنامه خوب مدنظر، می‌تواند توسعه را برقرار کند اظهار داشت: پشتیبانی مردم، همکاران شهرداری و شورای شهر باعث توسعه اهواز می‌شود. برنامه‌های شهردار جدید اهواز در راستای آمایش سرزمین خوزستان باشد تا از استانداردسازی لازم برخوردار باشند.

معاون امور عمرانی وزیر کشور با اشاره به این‌که هم‌افزایی دوران سیل در دیگر پروژه‌ها نیز اجرایی شود، گفت: وظیفه شهرداری سکان‌‌داری و نه پارو زدن است و در همین زمینه مقدمات لازم باید فراهم شود.

وی با اشاره به این‌که وزارت کشور در همه حوزه‌های عمرانی استان خوزستان خود را مسئول می‌داند، ادامه داد: من نیز خود را عضو چهاردم شورای شهر اهواز می‌دانم که می‌توان مشکلات را باحضور نسل جوان برطرف کرد.

جمالی‌نژاد از جمله انتظارات از شهردار جدید اهواز را سیاست‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف، کاهش هزینه‌های جاری شهرداری، فرهنگ‌سازی، توزیع عادلانه خدمات شهری، حضور پررنگ سرمایه‌گذاران برشمرد و افزود: شهردار جدید اهواز باید در راستای ارتقای ایمنی شهر به ویژه در شرایط فعلی، توسعه فضای سبز و فضای فرهنگی و ورزشی، تدوین طرح جامع مبلمان شهری حرکت کند.