کد خبر: ۴۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ 25 June 2019

آغاز فعالیت ریلی در مسیر خرمشهر- بندرامام برای اولین‌بار

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از آغاز فعالیت ریلی در مسیر خرمشهر- بندرامام برای اولین‌بار از بندر خرمشهر خبر داد.
به گزارش سازه نیوز ، نوراله اسعدی با اشاره به ظرفیت بالای زیرساخت‌های ریلی در بندر خرمشهر اظهار کرد: اولین محموله کانتینری به وسیله قطار باری از مسیر بندر خرمشهر به بندرامام اعزام شد.


وی افزود: با توجه به پتانسیل بالای موجود در سیستم ریلی بندر خرمشهر و وجود زیرساخت‌های مناسب این بندر برای گام اول ظرفیت جابه‌جایی حداقل 400 دستگاه کانتینر 40 فوت با 5 رام قطار باری را دارد. 


اسعدی تصریح کرد: برای اجرایی کردن حمل و نقل ریلی مشکلاتی بین سازمان‌های عمل کننده بود که با برگزاری جلسات و‌ پیگیری‌های مکرر و همکاری‌های مناسب سازمان‌های مرتبط مشکلات به حداقل رسید و هم اکنون استفاده از ریل برای صاحبان کالا دارای توجیه اقتصادی هست. 


مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به مزیت استفاده از حمل و نقل ترکیبی از جمله استفاده از ریل تصریح کرد: جابه‌جایی کانتینر به وسیله سیستم حمل ونقل ریلی می‌تواند به اقتصاد کشور، کاهش ترافیک و استهلاک مسیر جاده‌ای و همچنین کاهش سوانح جاده‌ای و صرفه‌جویی در مصرف سوخت کمک شایانی کند.


وی همچنین ایمنی جابه‌جایی کالا، کاهش ترافیک عملیاتی، حفظ سلامت کالا، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل را از مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی دانست.


وی خاطرنشان کرد: خط راه‌آهن بندر خرمشهر با 2/2 کیلومتر طول و 7 هکتار محوطه بارانداز، کانال هدایت سطحی به طول یک کیلومتر، ساختمان اداری ایستگاه راه‌آهن به مساحت 220 متر مربع و سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد به شبکه ریلی سراسری راه‌آهن متصل است.


منبع: ایسنا