کد خبر: ۴۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۸ 26 June 2019

دولت مسکن استیجاری بسازد

نایب ریس اول اتحادیه مشاوران املاک گفت:برای حل مشکل افزایش اجاره بها و کنترل قیمت‌ها دولت مسکن استیجاری بسازد.
به گزارش سازه نیوز، با ‌آغاز تابستان و تعطیلی مدارس، فصل نقل‌و‌انتقالات مستاجران نیز شروع می‌شود.

سال 98 برای مستاجران سالی عجیب است، افزایش افسار گسیخته قیمت مسکن بسیاری از جوانان را که در آستانه خانه اولی شدن بودند را همچنان مستاجر نگه داشت. با این تفاوت که باید بخشی از پس‌انداز خود را برای رهن و اجاره مسکن پرداخت کنند تا در محدوده‌ای که ساکن هستند همچنان بمانند. این افزایش قیمت در تهران در بالاترین حد ممکن و در شهرهای کوچک کم‌تر است.

حسام عقبایی نایب ریس اول اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: نرخ مسکن از سال 97 تا کنون بیش از 100 درصد افزایش نرخ داشته است و این خود تعیین‌کننده نرخ اجاره بهاست.

به شکل کلی شاخص اصلی تعیین اجاره بها نرخ مسکن است و مالکین انظار دارند در افزایش قمیت مسکن اجاره بها نیز به فراخور آن افزایش صد درصدی داشته باشد به همین دلیل است که میزان اجاره بها را در این فصل افزایش داده‌اند.

وی در ادامه گفت: مستاجران توانایی پرداخت این میزان اجاره‌بها را با توجه به رشد اندکی که در حقوق، ندارند.

عقبایی گفت: با توجه به قرارداد‌هایی که اکنون بین مالک و مستاجر بسته می‌شود میانگین رشد 20 درصدی برای شهر تهران و کلان‌شهر ها،  15 درصدی برای شهر‌های متوسط و کمتر از 10 درصد برای شهر‌های کوچک تخمین زده می‌شود.

نایب ریس اول اتحادیه مشاوران املاک در ادامه در پاسخ به این پرسش که راهکار این مشکلات را چه می‌دانید گفت: دولت باید همچنان که سایر کشورها برای حل معضل مسکن، مسکن استیجاری می‌سازد، مسکن استیجاری بسازد./ منبع :گسترش نیوز