کد خبر: ۴۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۸ 26 June 2019

طرح بازآفرینی شهری میان‌بر دولت برای تولید انبوه مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نزدیک ترین مسیر دولت برای تولید مسکن در کشور و کاهش مشکلات این حوزه، اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده است.
 به گزارش سازه نیوز، شهرام غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اقدامات دولت و وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن در کشور، گفت: وضعیت کنونی بازار مسکن نیازمند یک مدیریت جامع و کلان است تا همه حوزه های تأثیرگذار در کاهش قیمت مسکن مدیریت شود.
نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته مجلس با ورود به حوزه مسکن، در جهت تحقق برنامه های وزارت راه و شهرسازی حرکت کرده است، البته اقدامات وزارتخانه در حوزه تولید انبوه مسکن به تدریج در حال عملیاتی شدن است، به طوری که در روزهای اخیر تفاهم نامه ای میان وزارت راه و وزارت دفاع برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی منعقد شد تا ضمن تأمین نیاز نیروهای مسلح، واحدهای باقی مانده در اختیار مردم قرار گیرد.

وی از آمادگی شورای عالی معماری و شهرسازی برای ایجاد زمینه های مرتبط با تولید انبوه مسکن خبر داد و گفت: قطعا تمام بخش ها و دستگاه ها از جمله مجلس و نهادهای مربوطه تمام تلاش خود را برای تسهیل کردن روند تولید مسکن انجام می دهند.

قطعا بخش خصوصی و انبوه سازان به عنوان مجریان پروژه های تولید گسترده مسکن باید به میدان بیایند تا زمینه تحقق اهداف و برنامه های مربوطه فراهم شود
غراوی افزود: قطعا بخش خصوصی و انبوه سازان به عنوان مجریان پروژه های تولید گسترده مسکن باید به میدان بیایند تا زمینه تحقق اهداف و برنامه های مربوطه فراهم شود.

وی گفت: به نظر من یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بازار مسکن، کنترل و مدیریت فضای روانی جامعه است، زیرا در چند سال اخیر شاهدیم که بروز تنش در فضای افکار عمومی عملا موجب تشدید تلاطم در بازارهای اقتصادی می شود، از این رو بازار مسکن نیز از این روند مستثنی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: یکی دیگر از اولویت های وزارت راه در حوزه مسکن، ساماندهی بازار اجاره است، از این رو دولت باید نسبت به تولید مسکن استیجاری برای متعادل شدن بازار عرضه و تقاضا اقدام کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: در شرایط کنونی نزدیک ترین مسیر دولت برای تولید مسکن در کشور و کاهش مشکلات این حوزه، اجرای طرح بازآفرینی شهری و نوسازی بافت های فرسوده است که امیدوارم این رویکرد هر چه سریع تر عملیاتی و محقق شود./ منبع: خانه ملت