کد خبر: ۴۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۵ تير ۱۳۹۸ 06 July 2019

تامین ۱۰۸۵ هکتار زمین برای طرح ملی تولید مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تهران با کمبود زمین برای تولید مسکن مواجه هستیم، گفت: برای تولید انبوه مسکن در تهرانسر با ۴ سرمایه گذار قرارداد منعقد شد.
 به گزارش سازه نیوز، علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در سراسر کشور اظهار داشت: طبق طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن 400 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته‌ می‌شود و برای تامین اراضی این پروژه اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی افزود: در خصوص سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای ساخت 100 هزار واحد و ساخت مسکن در قالب فعالیت‌های مجموعه بازآفرینی شهری اقداماتی انجام شده و بالغ بر هزار و 85 هکتار تامین شده ‌است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چه میزان اراضی در تهران برای ساخت مسکن تامین شده است،‌ گفت: در تهران برای تامین زمین دچار کمبودهایی هستیم.

وی درباره تامین زمین برای اجرای پروژه تهرانسر اظهار داشت: در تهرانسر تامین اراضی و ساخت مسکن به صورت مشارکتی انجام می‌شود و یک اتفاق جدیدی است.

نبیان ادامه داد: اراضی مورد نیاز در این منطقه در حال شناسایی هستند و اولین فراخوان ما تا یک هفته آینده انجام می‌شود.

وی از تعیین سرمایه گذار و شریک دولت برای اجرای این پروژه خبر داد و گفت: برای اجرای پروژه تهرانسر چهار همکار و سرمایه گذار تعیین شده و به مرحله عقد قرارداد رسیده‌ است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین تصمیمات برای اجرای تامین مسکن کارکنان دولت اظهار داشت: بنا بر دستور رییس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی بخشی از برنامه‌ها را در رابطه با مسکن پرسنل دولت اعلام کرده‌ است و براساس ماده 6 قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن اعلام شده‌ که دستگاه‌های دولتی باید اراضی متعلق به خود را در اختیار وزارت راه و شهرسازی  برای امر تامین مسکن قرار دهند.

وی افزود: بنابراین دولت از این طریق می‌تواند بخشی از مشکلات مربوط به تامین مسکن پرسنل کارمندان را برطرف سازد و این یک اقدام مشترک بین دستگاه‌های دولتی و سایر دستگاه‌ها است که نمونه مشابه آن انعقاد تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی است.




منبع: ایلنا