کد خبر: ۴۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۸ 07 July 2019
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، یکی از چالش‌های سال‌جاری را تأمین قیر مورد نیاز جاده‌ها عنوان کرد و گفت:باتوجه به قانون بودجه سال ۹۸مشکلاتی در فرایند تأمین و جذب قیر ایجاد شده است.
 به گزارش سازه نیوز، عبدالهاشم حسن‌نیا در بازدید از محور داورزن به مزینان استان خراسان‌رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: مجموع ماشین‌آلات راهداری، 9 هزار دستگاه است که تقریباً عمر بالای 25 سال دارند، از این رو باتوجه به اینکه بیشتر این ماشین‌آلات تولید خارج هستند و تأمین قطعات آنها دشوار است، بنابراین به دنبال نوسازی ناوگان با استفاده از کارخانه‌های داخلی بوده که قطعاً رونق اشتغال هم در پی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در صورتی که ظرف 2 الی 3 سال آینده امکان خرید 3000 دستگاه ماشین‌آلات فراهم گردد، تا 10 سال آینده از نظر ماشین‌آلات، مشکلی نخواهیم داشت.

حسن نیا با بیان اینکه بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان اعتبار در زمینه نگهداری راه‌های کشور مورد نیاز است، افزود: در حال حاضر حدود 3,500 میلیارد تومان اعتبار تأمین شده است که با داشتن بالغ بر 220 هزار کیلومتر طول راه‌ها و 400 هزار دستگاه پل و ابنیه فنی، قطعاً با چالش‌های زیادی مواجه هستیم، اما تلاش می کنیم با اولویت بندی بخشی از چالش ها را مرتفع کنیم.

حسن‌نیا یکی دیگر از چالش‌های سال‌جاری را تأمین قیر مورد نیاز جاده‌ها بیان کرد و افزود: باتوجه به قانون بودجه سال 98 مشکلاتی را در فرایند تأمین و جذب قیر ایجاد کرده است، در صورتی که 20 درصد راه‌های شریانی کشور، خرابی شدید داشته و نیاز به روکش آسفالت دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، یادآور شد: سالانه بالغ بر 700 الی 800 هزار تن قیر مورد نیاز است تا سطح جاده‌ها به سطح قابل قبولی برسد.




منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر: