کد خبر: ۴۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۸ 07 July 2019

روند کُند تبدیل ساختمان‌سازی سنتی به صنعتی‌سازی مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه در کشور ما، در تمام بخش ها روند گذار از حالت سنتی به مدرن و پیشرفته با کندی و آهستگی همراه است که بخش ساختمان سازی نیز از این امر مستثنی نیست.
 به گزارش سازه نیوز، سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند مثبت صنعتی شدن تولید ساختمان در بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی تعدادی از شرکت های بخش خصوصی اقدام به واردات تکنولوژی های جدید در حوزه ساختمان سازی کرده اند که به کارگیری این شرکت ها برای اجرای پروژه های عمرانی به ویژه مسکن سازی، قطعا موجب توسعه چشمگیر بازار مسکن می شود.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شرکت های مذکور از دانش روز دنیا برای صنعتی سازی بخش ساختمان و استفاده از مصالح جدید و با کیفیت برخوردار هستند، از این رو با استفاده از این نیروهای متخصص عملا می توانیم ضمن بالا بردن کیفیت پروژه های ساختمان سازی، در کمترین زمان بیشترین سود را نصیب کشور کنیم.

در شرایط کنونی صنعت ساختمان سازی در کشورهای خارجی آنقدر بالا رفته که شرکت های مربوطه، یک ساختمان چندین طبقه را در مدت زمان کوتاهی ساخته و بهره برداری می رسانند
وی گفت: در شرایط کنونی صنعت ساختمان سازی در کشورهای خارجی آنقدر بالا رفته که شرکت های مربوطه، یک ساختمان چندین طبقه را در مدت زمان کوتاهی ساخته و بهره برداری می رسانند.

علوی ادامه داد: در سال های اخیر شرکت های ساختمان سازی برای استفاده از تکنولوژی های جدید جهت ساخت مسکن اعلام آمادگی کرده اند، اما متأسفانه بافت و بدنه صنعت ساختمانی کشور هنوز سنتی بوده و طبق اصول فنی ادوار گذشته اداره می شود.

وی تصریح کرد: با وجود ظرفیت های چشمگیر ایران در حوزه ساختمان سازی برای به کارگیری تکنولوژی و مصالح پیشرفته، اما متأسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی برای جذب و استفاده از این شرکت ها صورت نگرفته است.

علوی ادامه داد: متأسفانه در کشور ما، در تمام بخش ها روند گذار از حالت سنتی به مدرن و پیشرفته با کندی و آهستگی همراه است که بخش ساختمان سازی نیز از این امر مستثنی نیست، از طرف دیگر در بدنه اجرایی و مدیریتی کشور هنوز باور استفاده از تکنولوژی های جدید جای نیافتاده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم جذب و واردات تکنولوژی های جدید و به روزتر صنعت ساختمان سازی تأکید کرد و گفت: مسئولان وزارت راه و شهرسازی در نشست های مکرر تأکید کرده اند که این وزارتخانه به دنبال صنعتی کردن حوزه ساختمان سازی است، البته با توجه به تشدید رقابت میان کشورها و شرکت های بین المللی و منطقه ای، چاره‌ای جزء حرکت به سمت صنعتی شدن بخش مسکن سازی نیست./ منبع: خانه ملت