کد خبر: ۴۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ 08 July 2019

افزایش وام خرید مسکن موجب تثبیت گرانی می شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با کاهش تقاضا برای خرید مسکن، احتمال شکسته شدن قیمت ها در بازار وجود دارد و این کوتاه ترین راه کار برای مدیریت بازار مسکن است.
 به گزارش سازه نیوز ، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درباره عدم افزایش تسهیلات خرید مسکن، گفت: در شرایط کنونی وزارتخانه معتقد است که افزایش وام خرید مسکن تنها موجب تشدید تورم و افزایش قیمت ها در بازار مسکن می شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که افزایش وام خرید مسکن نه تنها افزایش قدرت خرید متقاضیان را به دنبال ندارد، بلکه با تشدید قیمت ها، خریداران بیش از گذشته از خرید مسکن دور می شوند.

وزیر راه و شهرسازی در هفته اخیر اعلام کرد که مردم تا کاهش قیمت ها، مسکن خریداری نکنند، این نشان دهنده این است که وزارتخانه به دنبال مدیریت فضای روانی بازار مسکن است

وی گفت: از طرف دیگر وزیر راه و شهرسازی در هفته اخیر اعلام کرد که مردم تا کاهش قیمت ها، مسکن خریداری نکنند، این نشان دهنده این است که وزارتخانه به دنبال مدیریت فضای روانی بازار مسکن است.

بدری تصریح کرد: قطعا با کاهش تقاضا برای خرید مسکن، احتمال شکسته شدن قیمت ها در بازار وجود دارد و این کوتاه ترین راه کار برای مدیریت بازار مسکن است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: البته سیاست هایی همچون عدم خرید مسکن، در دراز مدت جواب نمی دهد و دولت باید استراتژی چند ماهه اخیر خود درباره تولید مسکن و ارائه مشوق های جدید جهت ورود سازندگان برای ساخت انبوه مسکن را عملیاتی کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من اولویت اصلی در بحث تزریق اعتبار به بخش مسکن، اختصاص تسهیلات کلان برای سازندگان مسکن است، زیرا اگر انبوه سازان تشویق به ساخت مساکن جدید در کشور شوند، آن زمان بازار مسکن رونق گرفته و می توان به کاهش قیمت ها امید داشت./ منبع: خانه ملت