کد خبر: ۴۷۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸ 08 July 2019
شرکت انگلیسی بریتیش ایرویز به‌خاطر دزدی اطلاعات شخصی ۵۰۰هزار مشتری خود ۲۳۰میلیون دلار جریمه شد.
به گزارش سازه نیوز ، بریتیش ایرویز با یک جریمه 230میلیون دلاری به‌خاطر دزدی اطلاعات از 500هزار مشتری وبسایتش در سال گذشته مواجه است. این جریمه طبق قوانین سخت حفاظت از اطلاعات دفتر کمیسیون اطلاعات انگلستان تعیین شده است.
دفتر کمیسیون اطلاعات انگلستان یا ICO جریمه‌ای معادل 183.4 میلیون پوند یا 1.5 درصد درآمد جهانی بریتیش ایرویز را در 2017، به‌خاطر هک کردن این اطلاعات تعیین کرد.
دفتر کمیسیون اطلاعات انگلستان اعلام کرد: طی این تخلف، اطلاعات وب سایت بریتیش ایرویز به یک سایت جعلی منتقل شده که در آن جزئیات اطلاعات مشتری مثل پرداخت‌ها، جزئیات رزروها در سفرها و نام و آدرس آن ها برداشته شده است.
الیزابت دنهام، یک مقام ارشد ICO گفت: «اطلاعات شخصی افراد شخصی هستند. وقتی یک سازمان نمی‌تواند جلوی از بین رفتن یا دزدیده شدن آن را بگیرد، چیزی بدتر از ناراحتی و مزاحمت ایجاد می‌شود. به همین دلیل است که قانون واضح است. وقتی در مورد اطلاعات شخصی به شما اعتماد می‌کنند، باید از آن محافظت کنید».
مدیرعامل بریتیش ایرویز گفت: از این جریمه متعجب و ناامید شده است. «ما هیچ مدرکی برای فعالیت کلاهبردارانه در حساب‌های متصل به این دزدی پیدا نکرده‌ایم».
ویلیام والش، مدیرعامل گروه بین‌المللی خطوط هوایی، مالک بریتیش ایرویز گفت: «ما هر اقدامی لازم باشد برای دفاع از موقعیت این خط هوایی انجام می‌دهیم و در صورت لزوم استیناف می‌دهیم».
سهام این گروه بین‌المللی خطوط هوایی 0.8 درصد سقوط کرد.
دفتر کمیسیون اطلاعات انگلستان در 2018 فیسبوک را 500هزار پوند به خاطر نقض قانون حفاظت از اطلاعات جریمه کرده بود.



نام:
ایمیل:
* نظر: