کد خبر: ۴۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ 13 July 2019

نظارت دقیق بر عملکرد استارتاپ‌ها در حوزه مسکن

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: دولت برای ایجاد ثبات در بازار مسکن باید سیاست‌های تشویقی برای تولید کنندگان و انبوه سازان ایجاد کند.
 به گزارش سازه نیوز، حسام عقبایی با اشاره به تاثیر افزایش صد درصدی قیمت واحد‌های مسکونی بر نرخ اجاره بها تصریح کرد: افزایش نرخ تورم عمومی در بازار مسکن باعث شده تا در سال جاری بازار اجاره متفاوت‌تر از سال‌های قبل باشد به علاوه افزایش صد در صدی قیمت‌ها زمینه‌ساز افزایش قیمت اجاره بها شده است.

وی در ادامه افزود: بازار اجاره امسال حدود 20 درصد رشد داشته است و دولت برای بهبود این بازار باید افزایش تولید مسکن را در دستور کار قرار دهد.

نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به افزایش 20 درصدی نرخ اجاره بها در شهر‌های بزرگ تصریح کرد: متوسط قیمت اجاره در شهر‌های بزرگ 20 درصد و در شهر‌هایی با جمعیت متوسط 10 تا 15 درصد رشد داشته است، البته در شهر‌های کوچک به علت وجود توازن بین تقاضا و عرضه، قیمت‌ها رشد چشمگیری نداشته است.

عقبایی با اشاره به لزوم ایجاد سیاست‌های تشویقی برای کنترل بازار مسکن از سوی دولت اظهار کرد: شکسته شدن قیمت‌ها در بازار مسکن در گرو ورود سرمایه‌گذاران، انبوه‌سازان و تولیدکنندگان است و دولت باید با اجرای سیاست‌های تشویقی از بخش خصوصی حوزه مسکن حمایت کند.

وی با بیان اینکه استارپ‌ها موجب ایجاد قیمت‌های کاذب در بازار مسکن شده اند، گفت: در چند ماه گذشته استارتاپ‌ها با ارایه قیمت‌های کاذب و نجومی در فضای مجازی بازار مسکن را نا بسامان کردند با این حال اتحادیه املاک مخالف ورود استارتاپ‌ها به بازار مسکن نیست، اما باید نظارت بر فعالیت آن‌ها دقیق‌تر باشد تا این بخش با بکارگیری روش‌های نوین در حوزه خرید و فروش و اجاره مسکن به خروج مسکن از رکود تورمی کمک کند./ منبع : میزان