کد خبر: ۴۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ 13 July 2019

آزادسازی بلیت‌ باعث کاهش رغبت به سفر هوایی شده است

رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان با انتقاد از گرانی نرخ بلیت هواپیما گفت: با توجه به سیاست گذاری که از سوی سازمان هواپیمایی کشور در بحث آزادسازی نرخ بلیت‌ها انجام گرفته است، دیگر اقشار ضعیف جامعه نمی‌توانند با هواپیما تردد کنند و این مساله باعث کاهش رغبت مردم برای سفر شده است. 
به گزارش سازه نیوز ، امید خوانساری در خصوص قیمت بلیت‌های پروازی اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری دیگر سیاست نرخی ندارد و این مساله باعث شده تا قیمت پروازها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی بر اساس نوع خدماتی که به مسافر ارائه می‌دهند، قیمت بلیت را خودشان تعیین می‌کنند و این مساله باعث شده تا به نوعی شاهد افزایش قیمت بلیت‌ها به ویژه در ایام تابستان و مسیرهای پرتردد باشیم.

رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان تصریح کرد: با توجه به این سیاستگذاری که از سوی سازمان هواپیمایی کشور در بحث آزادسازی نرخ بلیت‌ها انجام گرفته است، دیگر اقشار ضعیف جامعه نمی‌توانند با هواپیما تردد کنند و این مساله باعث کاهش رغبت مردم برای سفر شده است.

خوانساری ادامه داد: اینکه قیمت بلیت‌ها از یک حداقل شروع می‌شود و هیچ سقفی نیز برای آن وجود ندارد، مساله‌ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد و سازمان هواپیمایی کشور باید راهکاری به جز آزاد سازی نرخ بلیت‌ها در نظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت درآمدی مردم شرایط به وجود آمده در بحث بلیت پروازها یک معضل است که باید برای حل آن برنامه‌ریزی و تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

طی روزهای اخیر بلیت‌های هواپیما از مبدا اهواز به مناطق مختلف کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. برای مثال در برخی از روزها قیمت بلیت اهواز- تهران که پرتردد ترین مسیر پروازی استان است، به بیش از 900 هزار تومان رسید.
منبع: ایسنا