کد خبر: ۴۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ 20 July 2019

دولت به توسعه بندر چابهار توجه ویژه ای دارد

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی طی سال های اخیر اعتبارات ویژه ای را برای توسعه بندر چابهار اختصاص داده است.
به گزارش سازه نیوز ،جلیل اسلامی در نشست تخصصی کارگروه دریایی بندر چابهار با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و مدیران امور دریایی، اظهار کرد: بندر چابهار دوره رشد و بالندگی را طی می کند، برای رونق این بندر اقدام هایی از جمله تامین بار، تسریع در ساخت و سازها، مدیریت عملیات و برنامه ریزی برای فرایند رشد با جدیت پیگیری می شود.

وی با بیان این که در بخش تجهیزات در بندر چابهار اقدام های خوبی انجام شده است افزود: با توجه به افق توسعه ای که در این بندر شاهد خواهیم بود، باید به برون سپاری به عنوان یک اصل مهم توجه شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور می تواند نقش کلیدی در توسعه کشور و منطقه ایفا کند.

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت : بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور از نظر دریایی و زمینی قابلیت های بسیار خوبی دارد، این بندر به دلیل قرار داشتن در خارج از حوزه خلیج فارس و محدودیت های احتمالی می تواند نقش بسزایی در افزایش سطح تجارت دریایی کشور داشته باشد.

وی با بیان این که اقدام های زیادی در حوزه دریایی بندر چابهار انجام و این بندر به تجهیزات دریایی مدرنی مجهز شده است ادامه داد: بندر چابهار از نظر دریایی بسیار می تواند حائز اهمیت باشد، زیرا حلقه اتصال کشورهای محصور در خشکی مانند افغانستان و کشورهای حوزه cis به دریاست.

وی تصریح کرد: افغانستان به عنوان یکی از کشورهای همسایه 95 درصد کالاهای مورد نیازش را از طریق واردات تامین می کند، استفاده از این بندر به عنوان یکی از بنادر اصلی منطقه، امن ترین و کم هزینه ترین راه انتقال کالاهای این کشور است.