کد خبر: ۴۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ 30 July 2019

از این ٥بنگاه مسکن جیبی کدام به درد بخورترند؟

دیگر گذشت آن زمانی که مردم برای خرید یا اجاره خانه کفش آهنی پایشان می‌کردند و خیابان‌به‌خیابان و محله‌به‌محله می‌چرخیدند تا خانه‌ای مناسب پیدا کنند. روزهایی که به بنگاهداران محله رو می‌انداختند تا اگر خانه خوب و با قیمت مناسب دیدند، به آنها اطلاع دهند و البته شیرینی بگیرند.
 به گزارش سازه نیوز، حالا ماجرا متفاوت شده است و بدون صرف وقت زیاد یا هزینه‌های بی‌خودی می‌توانید به راحتی در برنامه‌های موبایلی یا سایت‌های اینترنتی خانه‌یاب بچرخید و خانه مورد نظرتان را پیدا و حتی عکس‌های آن را تماشا کنید.

بسیاری از کاربران می‌گویند این اتفاق و انتشار عکس از خانه موجب شده رفت‌وآمد بیهوده و گاه و بی‌گاه مشتریان به خانه‌های مردم کمتر و هدفمندتر شود و حالا می‌توانید بدون ترک محل کار یا خانه منزل مورد نظر خود را پیدا و پس از آن به بنگاه برای معامله مراجعه کنید.

رضا الفت‌نسب، رئیس انجمن کسب‌وکار‌های اینترنتی می‌گوید با وجود گسترش اپلیکیشن‌های خدماتی، درحال حاضر ٣١ برنامه و سایت اینترنتی وجود دارد که خدمات خرید و فروش مسکن را ارایه می‌هند، اما برخی از این اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های موبایلی علاوه بر خدمات مسکن برای خرید و فروش سایر کالاها هم فعالیت می‌کنند. نمونه عینی آن دیوار و شیپور است، اما برنامه‌های موبایلی که به صورت تخصصی به معامله مسکن می‌پردازند، تنها ٥ یا ٦ برنامه هستند که اتفاقا بازدیدهای زیادی هم دارند.

در ادامه این مطلب به معرفی تعدادی از اپ‌های معروف‌تر خریدوفروش و رهن و اجاره مسکن می‌پردازیم و تفاوت‌ها و ویژگی‌های خاص هرکدام را با هم بررسی می‌کنیم: 

کلید

کلید یکی از اپلیکیشن‌های جست و جوی خانه است اما برخلاف بسیاری از آنها که از شما در یک باکس سرچ نام منطقه را می‌خواهند، یک نقشه بزرگ پیش روی‌‌تان می‌گذارد تا خیابان به خیابان و حتی کوچه به کوچه شهرتان را به صورت مجازی زیر پا بگذارید و خانه مورد نظرتان را پیدا کنید. این آپشن کلید موجب می‌شود وقت کمتری برای پیداکردن خانه مورد نظرتان بگذارید. در اپلیکیشن‌های مشابه شما می‌توانید نام منطقه را جست‌وجو کنید و تمام آگهی‌های آن محدوده ببینید تا به آگهی مورد نظرتان برسید اما در کلید این امکان وجود دارد که جست‌وجو را دقیق‌تر و حتی کوچه به کوچه انجام دهید.

کلید  آگهی‌های شخصی را منتشر نمی‌کند و شما را به فایل بنگاهداران مناطق مختلف وصل می‌کند. گر چه این موضوع فروش خانه را از طریق کلید برای‌تان محدود می‌کند اما برای خرید مطمئن هستید که با قیمت‌های کنترل‌شده‌تری نسبت به قیمت‌های کاذب و ساختگی مواجهید.

در کلید می‌توانید ملکی را که پسنده‌اید با بنگاهدار آگهی‌کننده فایل هماهنگ کنید و وقت بازدید حضوری بگیرید.

اگر تصمیم دارید خانه‌تان را بفروشید، کلید می‌تواند به شما قیمت کارشناسی بدهد؛ یعنی مشخصات ملک را از شما بگیرد و با توجه به قیمت‌های معمول منطقه به شما نرخ بدهد.

به جز این شما می‌توانید از طریق این اپلیکیشن نمودار تغییرات قیمت خانه را محله به محله و در زمان‌های مختلف ببینید.

بامیاب

بامیاب سایت اینترنتی است و اپلیکیشن موبایلی ندارد اما سعی کرده است که خدمات متفاوتی ایجاد کند. در بامیاب شما می‌توانید املاک پربازدید هفته را ببینید. بامیاب تلاش کرده است که به جای استفاده از کلمات آپشن آگهی‌های خود را با المان‌های قابل فهم خلاصه کند و درواقع آگهی‌ها بیشتر تصویری است؛ به‌عنوان مثال اگر در آگهی بامیاب با یک المان تختخواب و عدد سه مواجه شدید، به این معناست که خانه سه‌خوابه است و اگر نشانه خودرو را در آگهی دیدید به این معناست که خانه پارکینگ دارد.

بامیاب مشاوران مسکن و تلفن مستقیم آنها را برای مشاوره داده است و شما می‌توانید با مشاور دلخواه‌تان که عکس و تلفن آن در صفحه وجود دارد، تماس بگیرید.

اسکان‌یار

اسکان‌یار یک اَپ متفاوت خانه‌یاب است. اسکان‌یار برای افرادی مناسب است که صرفا دنبال اجاره موقت و کوتاه‌مدت خانه هستند. مسافرند، دانشجو هستند و یا به دلیل مسایل کاری ناچارند اقامت کوتاه‌مدتی را در منطقه‌ای داشته باشندغ اسکان‌یار مناسب حال این افراد است.

اسکان‌یار در قدم اول توانسته  ارتباط مستقیمی را  میان مسافر و میزبان برای اجاره موقت نقاط اسکان گردشگری برقرار کند و دیگر موضوع قابل توجهی که وجود دارد آن‌که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی می‌شود.

همچنین اگر شما خانه اضافی در مناطق  توریستی  دارید، می‌توانید در اپلیکیشن اسکان‌یار آن را آگهی کنید تا هم خودتان  سودی برده باشد و هم مسافران به راحتی و با اطمینان خاطر به ویلا یا خانه‌ شما بروند.

I HOME

آی هوم یکی از بزرگترین اپلیکیشن‌های خانه‌یاب ایران است. تنوع و تعداد زیاد آگهی در این اَپ آن‌قدر زیاد است که کمتر پیش می‌آید بعد از مراجعه به این اَپ نیاز به جست‌و‌جو در برنامه‌های مشابه داشته باشید. دامنه آگهی‌های مسکن در این اپلیکیشن حتی در سایر شهرها و استان‌های ایران بسیار زیاد است و درواقع یک برنامه مناسب برای شهرستانی‌هاست؛ چرا که تهرانی‌ها در سایر اَپ‌های مشابه بیشترین حجم آگهی را دارند و آگهی‌های ملک در شهرستان‌ها کم و انگشت‌شمار است اما در ‌آی هوم به راحتی می‌توانید به آگهی‌های زیادی از سراسر ایران دست پیدا کنید.

با وجود این خیلی از کاربران این اپلیکیشن معتقدند که چون ‌آی هوم آگهی‌های شخصی را منتشر می‌کند، املاک قیمت‌های بالاتر و گران‌تری دارند. این در حالی است که سایت‌ها و اَپ‌هایی که آگهی بنگاهداران را منتشر می‌کنند، قیمت‌های منصفانه‌تری دارند.

INPIN

INPIN دیگر اپلیکیشنی است که توانسته به تمامی استان‌ها و حتی برخی از شهر‌ها مانند کلید ارایه خدمات دهد. البته این برنامه به جز خدماتی که مانند کلید دارد، گزینه‌ای به نام واقعیت افزوده را هم در خود گنجانده است.

برای توضیح این امکانات بهتر است تاکسی‌های آنلاین را مثال بزنیم که شما نقطه‌ای را به‌عنوان مبدأ مشخص می‌کنید و تمام رانندگان متقاضی به شما پیام می‌دهند. در این اَپ هم شما نقطه‌ای را مشخص می‌کنید و تمام خانه‌های متقاضی فروش در آن محله برای‌تان مشخص می‌شوند که این ویژگی کمک می‌کند جست‌وجوی ساده‌تری داشته باشید. علاوه بر این ویژگی دیگری که‌ این اپلیکیشن را متمایز‌تر از دیگر  اپلیکیشن‌ها می‌کند این است که نیازی نیست با مالک یا مشاور  برای بازدید تماس بگیرید زیرا مالک یا مشاور طبق برنامه از پیش اعلام‌شده و به صورت آنلاین به شما وقت بازدید می‌دهد.

همچنین از طریق این اپلیکیشن می‌توان به آژانس‌های برتر دسترسی پیدا کرد. ‌آی هوم، ملکانا، آنلاین جو و آلونک از  دیگر اپلیکیشن‌هایی هستند که خدماتی چون اپلیکیشن کلید را ارایه می‌دهند و می‌توان برای  پیداکردن خانه مناسب  روی آنها حساب کرد./ منبع :شهروند