کد خبر: ۴۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ 04 August 2019

۱۰۸ کشته در سیلاب‌های اخیر بنگلادش

سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌های شدید فصلی و پیشروی آب‌ها از مرزهای هند منجر به کشته شدن دست‌کم ۱۰۸ نفر در بنگلادش شده است.
 به گزارش سازه نیوز، یک مقام ارشد مرکز هماهنگی واکنش ملی در برابر بلایای بنگلادش (NDRCC) اعلام کرده که این سیلاب‌ها علاوه بر گرفتن 108 قربانی در 16 منطقه منجر به خسارات گسترده‌ای به خانه‌ها، محصولات کشاورزی، جاده‌ها و بزرگراه‌ها در سراسر این کشور شده است.

به گفته این مقام، بیشتر قربانیان در اثر غرق‌شدگی جان باخته‌اند اما برخی نیز به دلیل واژگونی قایق‌هایشان در مناطق سیل‌زده کشته شده‌اند.

از هفته اول ماه ژوئیه دست‌کم شش میلیون نفر تحت تاثیر این سیلاب‌ها قرار گرفته و هزاران خانواده مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند.

در حال حاضر با کاهش سطوح آب در بسیاری از رودخانه‌های کشور، وضعیت سیلاب‌ها نیز رو به بهبود است.

میلیون‌ها نفر هر ساله بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر که فصل بارندگی‌های موسمی است در بنگلادشی که بیش از 230 رودخانه دارد به دلیل طغیان این رودخانه‌ها با بحران سیل مواجه می‌شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، نخست وزیر بنگلادش پیش‌تر از مقامات این کشور خواسته بود تا برای مقابله با سیل هوشیار باشند، چرا که سیلاب‌ها به آرامی در حال پیشروی بوده و احتمال دارد تا اواخر ماه اوت به مناطق میانی کشور برسد.


منبع: ایسنا