کد خبر: ۴۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ 06 August 2019

اهدای ۲۹۰۰ تن سیمان رایگان به آسیب‌دیدگان سیل

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۲۹۰۰ تن سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری به روستاهای آسیب‌دیده سیل اهدا شد.
به گزارش سازه نیوز، سجاد صنعتی‌منفرد اظهار کرد: 2900 تن سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری به صورت رایگان در روستاهای آسیب‌دیده زنجان توزیع شد تا روند بازسازی این مناطق سرعت گیرد.

این مسئول ادامه داد: برای هر واحد مسکونی احداثی در مناطق آسیب‌دیده روستایی شهرستان خدابنده بیش از 7 تن سیمان رایگان و برای منازل تعمیری نیز در صورت نیاز اهدا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده شتاب گرفته است، افزود: با توجه به اینکه بیش از 2500 واحد مسکونی روستایی در شهرستان‌های خدابنده و ماه‌نشان در بارندگی‌های اخیر آسیب دیده‌ و نیاز به بازسازی و تعمیرات دارد، با استفاده از همه ظرفیت‌ها اقدامات قابل توجهی در انجام سریع بازسازی، ساخت و تعمیر منازل برای اتمام به‌موقع واحدهای آسیب‌دیده در حال انجام است.

صنعتی‌منفرد با بیان اینکه برای تامین مصالح ساختمانی مشکل خاصی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: استفاده از مصالح ساختمانی نامرغوب در بازسازی خانه‌های روستایی آسیب‌دیده ناشی از بارندگی‌های اخیر ممنوع است و کارشناسان بنیاد مسکن در خصوص به‌ کارگیری مصالح ساختمانی در ساخت و ساز مسکن‌های آسیب‌دیده روستایی نظارت کافی دارند.


منبع: ایسنا