کد خبر: ۴۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ 07 August 2019

کاهش نرخ اجاره بهای مسکن با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه

حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اخذ مالیات بر عایدی سرمایه را برای کاهش نرخ اجاره بهای مسکن ضروری دانست و افزود: این پایه مالیاتی بایستی در تمامی بازارهای موازی تولید اخذ شود.
 به گزارش سازه نیوز ،هدایت سرمایه به سمت بازار های مولد به منظور داشتن رشد اقتصادی پویا امری ضروری است.

بسیاری از کشور های جهان با وضع قوانین مالیاتی همچون قانون مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) مانع از ورود سرمایه به بخش های غیر مولد می شوند. این قانون ها ضمن رونق بخشی به  تولید داخلی، دست دلالان و سوداگران از بازار های موازی تولید را کوتاه می کنند.

کاهش نرخ اجاره بهای مسکن با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با مقاومتی نیوز  با بیان اینکه در کشور به میزان قابل توجهی فرار مالیاتی داریم، تشریح کرد: برای جلوگیری از انباشت نقدینگی نیاز به سیاست های مداوم مالیاتی در برخی حوزه های خاص داریم.

این نماینده مجلس اخذ مالیات بر عایدی سرمایه را برای کاهش نرخ اجاره بهای مسکن ضروری دانست و افزود: همچنین وجود حجم بالایی از خانه های خالی به ضرر اقتصاد کشور است.

حسینی کیا با تاکید بر اینکه دولت بایستی برای اخذ مالیات بر خانه‌های خالی برنامه داشته باشد، تصریح کرد: در کشورهای توسعه یافته از این پایه مالیاتی برای کنترل و ساماندهی بازار مسکن استفاده می کنند.

معافیت مردم و سازندگان مسکن از مالیات بر عایدی سرمایه
نماینده استان کرمانشاه ضمن ابراز امیدواری نسبت به تلاش‌های اخیر مجلس شورای اسلامی، برای تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، اظهار داشت: اخذ این پایه مالیاتی با نرخ های بالا از سوداگران بایستی در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات بر عایدی سرمایه منجر به هدایت نقدینگی خواهد شد، گفت: در این طرح مالیاتی، تولیدکنندگان و سازندگان مسکن معاف از مالیات می‌شوند و می‌توانند هر تعداد خانه که می‌خواهند بسازند، که به دنبال آن رونق تولید و مشاغلی است که به مسکن وابسته‌اند؛ اما افرادی که با خرید و فروش مکرر و پر تعداد منجر به افزایش قیمت مسکن می‌شوند، مشمول مالیات خواهند شد.

لزوم اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در بازار خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بایستی مالیات بر عایدی سرمایه در تمامی بازارهای موازی تولید اخذ شود، گفت: اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در بازار خودرو، منجر به ساماندهی این بازار می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه می توان کسری بودجه کشور را با جلوگیری از فرارهای مالیاتی تأمین کرد، گفت: تمامی صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی موافق اخذ مالیات بر عایدی در بازارهای موازی تولید هستند./ منبع: مقاومتی نیوز