کد خبر: ۴۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ 14 August 2019

۴۰۰ خانواده دارای معلول در چهارمحال وبختیاری مشکل مسکن دارند

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های حمایتی دولت گفت: ۴۰۰ خانواده دارای معلول در این استان اکنون دارای مشکل مسکن هستند.
به گزارش سازه نیوز، معصومه محمدی در حاشیه آیین واگذاری مسکن مددجوی در شهرستان اردل گفت: هم اکنون عمده مشکل ساخت مسکن مددجویان زیرپوشش بهزیستی، تامین زمین است و هیچ مشکل برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و همچنین کمک‌های بلاعوض برای ساخت مسکن مددجوی در استان وجود ندارد.

وی، به تسهیلات پرداختی برای مسکن خانواده‌های دارای یک معلول اشاره و خاطرنشان کرد: این خانواده‌ها پس از شناسایی، جمع‌آوری اطلاعات و در مراحل کارشناسی با حضور مددکاران، تا سقف 100میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض دریافت می‌کنند.

محمدی از اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای تعمیر منازل مسکونی و مناسب سازی منازل خانواده‌های دارای معلول خبر داد و گفت:انشعابات منازل معلولان رایگان نصب می‌شود.

همچنین در سفر سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری به شهرستان اردل یک واحد شیرینی پزی با فعالیت 6 زن سرپرست خانوار نیز افتتاح شد که برای راه اندازی این واحد تولیدی 700میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات اشتغال مددجویان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار اختصاص داده شد.

هم اکنون در شهرستان اردل 3هزار و 100 معلول و زن سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی قرار دارند و تعداد موءسسات و مراکز فعال در زمینه خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی در این شهرستان 7 مرکز است.

در حال حاضر بیش از 32 هزار معلول در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده که از این تعداد 12 هزار نفر مستمری بگیر دائم سازمان بهزیستی قرار داند./منبع:دیدارنیوز