کد خبر: ۴۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ 14 August 2019

تعمیر ۲۱۱ واحد مسکونی مددجویی ناشی از تخریب سیل

مدیرکل بهزیستی زنجان از احداث ۱۰۰ واحد و تعمیر ۲۱۱ واحد مسکونی مددجویی ناشی از تخریب سیل خبر داد.
 به گزارش سازه نیوز، محمد محمدی‌قیداری اظهار کرد: بررسی و پیگیری مشکلات مربوط به واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل و بارندگی سال‌جاری، همچنین مشکلات مربوط به خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول از اهداف بهزیستی است. در همین راستا، تفاهم‌نامه همکاری بین بهزیستی و بسیج سازندگی در جهت کمک به احداث و تعمیر واحدهای مسکونی ویژه خانوارهای تحت پوشش منعقد شد و 44 مسکن مددجویی از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شده‌‌اند.

این مسئول با اشاره به این‌که 32 خانوار دیگر نیز جهت دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل معرفی شدند، ادامه داد: شهرستان خدابنده به دلیل بارندگی‌های اخیر خسارت‌های شدیدی را متحمل شد. از این‌رو بیشترین میزان سهمیه به این شهرستان اختصاص یافت و 52 واحد مسکونی تسهیلات دریافت کردند.

وی افزود: برای ساخت مسکن روستایی، 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی با تایید بنیاد مسکن و 100 میلیون ریال کمک بلاعوض سازمان بهزیستی و 100 میلیون ریال کمک بلاعوض از طرف بنیاد مسکن پرداخت می‌شود. برای تعمیرات نیز 50 میلیون ریال کمک بلاعوض دولت و بنیاد مسکن و 150 میلیون ریال وام کم‌بهره توسط بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

محمدی‌قیداری تصریح کرد: در سطح استان زنجان، کمیته‌ای با حضور مسئولان بهزیستی و بسیج سازندگی تشکیل شده است تا به صورت دوره‌ای، گزارش پیشرفت فیزیکی عملیات احداث واحدهای مسکونی در شهرستان‌ها را بررسی کند و نسبت به رفع مشکلات احتمالی و برنامه‌ریزی جهت انجام هماهنگی‌های استانی اقدام کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: پروژه‌های مناسب‌سازی واحدهای مسکونی نیز بر اساس شرایط و ضوابطی که از سوی بهزیستی اعلام شده است، با کمک گروه‌های جهادی اجرایی می‌شود.


منبع: ایسنا
برچسب ها: سیل، بازسازی