کد خبر: ۴۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ 14 August 2019

واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به کارکنان نیروهای مسلح

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از واگذاری واحدهای مسکن مهر مازاد و بدون متقاضی به پرسنل نیروهای مسلح خبر داد.
به گزارش سازه نیوز ،مازیار حسینی با اشاره به جلسات ماهانه وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص اجرای تفاهمنامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی نیروهای مسلح گفت: مقرر شده است تا هر ماه یک جلسه مشترک با حضور همه ارکان وزارت راه و شهرسازی که مرتبط با موضوع هستند و همچنین ارکانی که در مجموعه نیروهای مسلح مشغول هستند از جمله وزارت دفاع، ستاد کل، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برگزار شود و در خصوص مسائل به صورت کاربردی و عملیاتی بحث و تصمیم گیری شود.

وی افزود: وزرای دفاع و راه و شهرسازی عزم خود را جزم کرده اند تا یکی از دغدغه های اصلی نیروهای مسلح به ویژه کادر جدیدالورود در نیروهای مسلح در خصوص مسکن تا حد امکان رفع شود.

حسینی ادامه داد: موضوعات متعددی در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به مباحث زمین و کاربری زمینی، زمین‌هایی که طبق قانون آزادسازی اراضی پادگان‌ها می‌توانند در خدمت اجرایی کردن طرح فوق قرار بگیرند، اشاره کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که در نشست مشترک با نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفت، استفاده از ظرفیت‌های مسکن مهر باقی مانده است که این کار می‌تواند در پیشرفت طرح مفید واقع شود.

وی یادآور شد: مکان‌ها و شهرهایی که واحدهای مسکونی مهر برای این امر می‌تواند از سوی وزارت راه و شهرسازی تخصیص یابد اعلام شده و ظرف دو هفته آینده از سوی نیروهای مسلح لیستی می‌آید که این کار خود می‌تواند موجب تسریع در این اقدام شود.

حسینی گفت: طرح‌هایی از قبل وجود داشته که در مسیر کمیته کار و شورای‌عالی شهرسازی و معماری قرار گرفته است که به نظر می‌رسد در انجام اینکار معاونت شهرسازی و معماری وزارتخانه می تواند به فوریت تهیه طرح‌ها را در دستور کار قرار دهد. همچنین، مقرر شد تا تهیه طرح‌های آتی با هماهنگی دفتر معماری، طراحی‌شهری و بافت‌های واجد ارزش باشد که هم مشاوران صاحب‌نام انتخاب شوند تا کار با کیفیت مناسب پیش برود و هم آنکه وزارتخانه در جریان تهیه جزییات طرح‌ها باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در خصوص مباحث مربوط به تأمین مالی بررسی هایی انجام شد. مقرر شد تا تیم و کمیته مالی در این خصوص شکل بگیرد تا بتواند منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این طرح، تأمین شود. محوریت این موضوع با بانک عامل بخش مسکن و بانک‌های نیروهای مسلح در قالب سپه، دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: بانک عامل بخش مسکن باید محوریت این موضوع را برعهده بگیرد و تامین منابع مالی مورد نیاز را بر اساس ضوابط شورای پول و اعتبار دنبال کند. البته بحث‌هایی برای کاهش نرخ سود تسهیلات نیز انجام شد که لازم است این کار به صورت کارشناسی و نه تکلیفی در کمیته مالی مورد پیگیری قرار بگیرد.

حسینی افزود: در این نشست، مصوبات زمان‌داری گذاشته و تعیین شد که برای هر بحث و موضوع، مسئول کیست و در چه بازه زمانی این کار باید انجام شود که در جلسات آتی، مصوبات را پیگیری خواهیم کرد تا موضوع با فواصل زمانی مشخص دنبال شود.

وی در این خصوص که مسکن مهر در کدام شهرها به اجرای طرح خانه‌دار کردن نیروهای مسلح تعلق می‌گیرد، گفت: در تمامی شهرهایی که واحدهای مسکونی مهر هنوز واگذار نشده‌اند، واگذاری‌ها بر اساس چارچوب‌هایی که تعیین می‌شوند انجام خواهد شد.