کد خبر: ۴۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ 17 August 2019

صندلیهای نانویی نشکن و مقاوم برای ورزشگاهها تولید شد

محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید موادپلیمری مختص صندلی های ورزشگاه شدند که این صندلی ها در برابر ضربه، سرما و گرما مقاوم هستند.
به گزارش سازه نیوز، سید امیر گلچین مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه ما توانستیم ماده ای را تولید کنیم که متناسب با نیاز صنعت است، بیان کرد: این ماده پلیمری در ساخت صندلی های ورزشگاه به کار می رود.

وی افزود: تقاضای تولید چنین ماده ای برای ساخت صندلی های ورزشگاه از سوی یک شرکت تولیدی در حوزه پلاستیک به شرکتمان مطرح شد و ما نیز بعد از تحقیق و توسعه توانستیم این ماده نهایی را برای ساخت صندلی های مقاوم ورزشگاه به تولید برسانیم.

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این مواد پلیمری ویژگی هایی را در صندلی های نهایی ورزشگاهها به وجود می آورد، بیان کرد: این ماده پلیمری، ماده نهایی برای تولید صندلی های ورزشگاه است؛ تولید کننده با کمک دستگاه تزریق، می تواند صندلی های مقاومی را به تولید برساند.

گلچین با اشاره به مزیت های این صندلی ها که با ماده پلیمری نانو به تولید می رسد، گفت: این صندلی ها از خواص مکانیکی بالایی برخوردار بوده و در مقابل ضربه مقاوم است؛ همچنین نسبت به تغییرات آب و هوایی مقاوم بوده و وقتی در معرض گرما و سرما قرار می گیرد آسیب نمی بیند.

وی با بیان اینکه این صندلی ها که با مواد نانو تولید می شوند نسبت به نمونه های کنونی، طول عمر بالایی دارند، بیان کرد: بهتر است ورزشگاهها برای وقتی شرایط متشنج و از سوی برخی افراد، صندلی ها شکسته می شوند از محصولی استفاده کنند که آسیب نبیند؛ استفاده از این ماده پلیمری باعث می شود صندلی های ورزشگاه امکان شکستن نداشته باشند و حتی از جای خود کنده نشوند.

گلچین با تاکید بر اینکه تقاضا از سوی شرکت تولیدی و ساخت ماده نهایی پلیمری با فناوری نانو منجر به ساخت و استفاده از این صندلی ها در برخی ورزشگاههای کشور شده است، بیان کرد: در حال حاضر از این صندلی ها به صورت روتین استفاده می شود؛ این محصول از خرداد امسال وارد بازار شده و تا کنون حدود 50 تن از این مواد را به شرکت تولید کننده صندلی فروخته ایم.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت دانش بنیان در زمینه مهندسی مواد پلیمیری صنعتی فعال است، بیان کرد: ما در این شرکت متناسب با کاربردهای مختلف مواد را به تولید می رسانیم.

گلچین در پاسخ به اینکه آیا خاصیت آنتی باکتریالی یا خواص دیگر در این صندلی ها به غیر از پایداری و مقاوم به شکستگی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: شرکت تولیدی از ما درخواستی مبنی بر آنتی باکتریالی صندلی ها نداشته؛ اما می توانیم بر اساس درخواست مشتری خواص مختلف را در تولید ماده اولیه پلیمری به کار ببریم.

وی با تاکید بر اینکه در این شرکت بعد از تحقیق و توسعه توانستیم دانش فنی ساخت این مواد را بدست آوریم، بیان کرد: در حال حاضر از موادی برای تولید صندلی های ورزشگاه استفاده می شود که وارداتی هستند و با کیفیت های مختلف برای ساخت صندلی به کار گرفته می شوند؛ بنابراین محصولی که با فناوری نانو به تولید رساندیم و خروجی نهایی صندلی نانوی ورزشگاهی است نسبت به گریدی که در بازار وجود دارد ارزان تر است.


منبع: مهر
برچسب ها: نانو،ورزشگاه