کد خبر: ۴۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ 17 August 2019

شهرداری خواستار انعقاد تفاهم نامه با سازمان آب

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه طرفین برای بستن تفاهم نامه ساخت تصفیه‌خانه‌های منطقه‌ای پایتخت توقعاتی دارند گفت: شهرداری تمایل زیادی برای انعقاد این تفاهم نامه دارد.
به گزارش سازه نیوز، اصغر عطایی مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص نتیجه انعقاد تفاهم نامه میان شهرداری تهران و شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: متأسفانه هنوز این تفاهم نامه به مرحله اجرا نرسیده است.

وی ادامه داد: زمین‌هایی در دو منطقه تهران برای اجرای این تفاهم نامه به صورت پایلوت در نظر گرفته شد اما متأسفانه مسؤولان سازمان آب و فاضلاب تهران به دنبال زمین‌های وسیع تری هستند.

عطایی گفت: شهرداری تهران تمایل کامل برای انعقاد این تفاهم نامه دارد و اتفاقا مسؤولان شرکت آب و فاضلاب هم این میل و اشتیاق را دریافته‌اند و از این جهت کمی درباره قیمت تمام شده پسآب حرف و حدیث‌هایی دارند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: به هر تقدیر هم مسؤولان شرکت آب و فاضلاب و هم مسؤولان شهرداری تهران قصد و علاقه دارند که این تفاهم نامه اجرایی شود اما آنچه که گره این تفاهم نامه است بحث عدم رسیدن به یک توافق بر سر مساءل مالی است.

وی گفت: مسؤولان شرکت آب و فاضلاب هم پول بیشتری برای قیمت پسآب ناشی از تصفیه می‌خواهند و هم به دنبال گرفتن زمین‌های بزرگتر هستند تا زیر ساخت‌های یکه بنا می‌کنند برای سالهای طولانی تری مورد استفاده قرار گیرد و بتوانند در سایر موارد هم از آن بهره مند شوند.

عطایی ادامه داد: البته نمی‌خواهیم زحمت‌ها و تلاش‌های مسؤولان شرکت آب و فاضلاب را نادیده گرفته و یا بگوییم آنها فقط صرفا دنبال کسب منفعت بیشتری هستند اما به هر تقدیر هر دو طرف تفاهم نامه توقعاتی دارند که باید برآورده شود.


منبع: ایسنا