کد خبر: ۴۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ 25 August 2019

۶۰ هزار خانه در مناطق سیل‌زده کشور بازسازی شده است

رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۶۰ هزار واحد مسکونی تخریبی ناشی از سیل در ۲۳ استان کشور مرمت و بازسازی شده و ۳۰ هزار خانه جدید نیز با پیشرفت ۳۰ درصد در حال ساخت است.
 به گزارش سازه نیوز، علیرضا تابش در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: 120 هزار واحد مسکونی تا پایان امسال بازسازی و تعمیر می‌شود که 60 هزار واحد آن احداثی و 60 هزار واحد دیگر تعمیری خواهد بود.

وی ادامه داد: دولت توجه ویژه‌ای به حوزه بازسازی مسکن در استان‌های گرفتار شده از سیل دارد و قرار است در این باره پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات و 2 هزار میلیارد تومان وام بلاعوض به بنیاد مسکن کشور اختصاص دهد.

رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: در حوزه بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده روستایی نیز حدود هزار میلیارد تومان اختصاص یافته که 40 درصد آن نقدا دریافت شده است.

وی ادامه داد: همچنین حدود هفت هزار میلیارد تومان نیز در حوزه سیل باید هزینه شود.

تابش بیان کرد: 30 هزار واحد مسکونی روستایی تخریبی ناشی از زلزله در مناطق مختلف استان کرمانشاه ساخته و تحویل شده که بیشتر آنها به برادران و خواهران اهل سنت اختصاص یافته است.

وی با تقدیر از توجه دولت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: هر چند که بنیاد مسکن نهادی انقلابی است اما از توجه و تلاش دولت در این بخش باید تقدیر شود که به جد این تلاش‌ها قابل تقدیر و تجلیل است.

وی به طرح‌های مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: یکی از طرح‌های مهم بنیاد مسکن ساماندهی حاشیه شهرهای زاهدان و چابهار است که در حوزه زاهدان امیدواریم بیش از 10 هزار واحد مسکونی ساماندهی شود.

رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور تصریح کرد: مسئولیت‌ کار در زمینه ساماندهی حاشیه نشینی 2 شهر یادشده را پذیرفته و مقدمات کار نیز فراهم و مصوباتی در هیات دولت در این زمینه تصویب شده است.

وی بیان کرد: بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات و 500 میلیارد تومان به عنوان وام بلاعوض و خدمات زیربنایی درنظر گرفته شده که از این اعتبار 200 میلیارد تومان به صورت وام بلاعوض پرداخت و 300 میلیارد در حوزه خدمات زیربنایی هزینه خواهد شد.

تابش در زمینه ساخت واحد مسکن محرومان تصریح کرد: ساخت 6 هزار واحد مسکن محرومان روستایی در تفاهم نامه مشترک بنیاد مسکن و برنامه بودجه تعهد شده که بخش عمده‌ای از این واحدها تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی در باره طرح هادی روستایی در سیستان و بلوچستان گفت: طرح هادی روستایی در مقام تهیه طرح به بالای 90 درصد رسیده اما در حوزه اجرا تنها 700 روستای این استان بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ادامه داد: ما به مردم سیستان و بلوچستان بدهکار بوده و باید با همکاری یکدیگر در حوزه خدمت به این مردم تلاش کنیم.

در این مراسم از زحمات ملک سالاری مدیرکل سابق سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تقدیر و سیدخلیل منبتی به عنوان مدیرکل جدید این نهاد معرفی شد.


منبع: ایرنا