کد خبر: ۴۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ 25 August 2019

کاهش ۷۰ درصدی تخلفات شورای معماری در شهرداری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از کاهش ۷۰ درصدی تخلفات شورای معماری خبر داد و گفت: شهرداری طی دو سال گذشته ۱۲۶ تذکر در حوزه شهرسازی داشته است.
به گزارش سازه نیوز، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر به برنامه‌های این کمیسیون طی دو سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: کمیسیون شهرساز ی 202 جلسه رسمی داشته و پرونده‌های بزرگی از جمله پرونده باغات در آن بررسی، کارشناسی جزئی شده است.

وی افزود: همچنین از طریق این کمیسیون 32 طرح و 41 لایحه مورد بررسی قرار گرفته و بیش از 250 بازدید میدانی از طریق این کمیسیون داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از کاهش 70 درصدی تخلفات شورای معماری خبر داد و گفت: 172 گود پرخطر توسط این کمیسیون مورد بازدید قرار گرفت و  مکاتبات برای مقاوم‌سازی و  جلوگیری از آسیب‌ها انجام شد.

سالاری افزود: 46 نشست و همایش تخصصی ارائه 90 مورد گزارش از سطح مناطق و تهیه و تدوین 50 گزارش تحلیلی از دیگر برنامه‌های این کمیسیون بوده است و 126 تذکر طی دو سال گذشته به شهرداری داده‌ایم.

وی از عزم جدی برای تغییر رویکردها خبر داد و گفت: این مسئله در برنامه توسعه شهری مدنظر قرار گرفته است و کاهش رانت، فساد و عدم شهرفروشی را در مدت‌های اخیر شاهد بوده‌ایم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: با همکاری همه در شورای شهر دو طرح موضعی مهم در شهرداری تعیین تکلیف شد که یکی مجموعه 170 هکتاری محدوده کن بود و به تفرج‌گاه‌ عمومی تبدیل شد و دیگری مجموعه 300 هکتاری باغ فرحزاد است که اقدامات لازم در این راستا نیز انجام شد.

سالاری خاطرنشان کرد: همچنین طی دو سال گذشته 19 طرح نمای ساختمانی مدنظر قرار گرفته جلسات لازم در این راستا برگزار شد.





منبع: فارس