کد خبر: ۴۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ 31 August 2019

قراردادهای زیرزمینی پیامد افزایش یک درصدی حق کمیسیون مشاوران املاک

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: افزایش حق کمیسیون مشاوران املاک موجب افزایش قراردادهای زیرزمینی و پنهانی می شود، زیرا مردم نمی خواهند دیگر مبالغ بسیار بالا و هنگفت را به جیب مشاوران املاک بریزند.
به گزارش سازه نیوز، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با اشاره به درخواست اتحادیه مشاوران املاک برای افزایش یک درصدی حق کمیسیون خود، گفت: قطعا افزایش حق کمیسیون مشاوران املاک در شرایط کنونی به هیچ وجه صلاح نیست، زیرا مردم دیگر امروز توان و تحمل افزایش هزینه های خود را ندارند.

نمی توان به خاطر افزایش درآمد عده‌ای محدود، مردم را تحت فشارهای مالی بگذاریم

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعه هدف افزایش حق کمیسیون مشاوران املاک، مردم و خریداران و فروشندگان مسکن خواهد بود، این یعنی آنکه برای افزایش درآمد عده‌ای محدود، مردم را تحت فشارهای مالی بگذاریم.

فرآیند محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک دچار مشکل و نقص است

در شرایط کنونی نیز فرآیند محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک دچار مشکل و نقص است، زیرا شاهدیم که املاکی ها در دو سال اخیر با افزایش قیمت مسکن به درآمدهای چشمگیری دست یافته اند
وی گفت: به نظر من در شرایط کنونی نیز فرآیند محاسبه حق کمیسیون مشاوران املاک دچار مشکل و نقص است، زیرا شاهدیم که املاکی ها در دو سال اخیر با افزایش قیمت مسکن به درآمدهای چشمگیری دست یافته اند.

ابوترابی ادامه داد: در شرایط کنونی سازو کار تعیین حق کمیسیون مشاوران املاک به این گونه است که با افزایش قیمت واحد مسکونی، درصد حق کمیسیون املاکی ها نیز بالا می رود.

افزایش حق کمیسیون مشاوران املاک موجب افزایش قراردادهای زیرزمینی و پنهانی می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: افزایش حق کمیسیون مشاوران املاک موجب افزایش قراردادهای زیرزمینی و پنهانی می شود، زیرا مردم نمی خواهند دیگر مبالغ بسیار بالا و هنگفت را به جیب مشاوران املاک بریزند، البته این رویکرد تبعاتی را نیز به دنبال دارد که افزایش کلاهبرداری و پرونده های قضایی یکی از این موارد محسوب می شود.

ساز و کار تعیین و دریافت حق کمیسیون مشاوران املاک باید اصلاح شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: به نظر من ساز و کار تعیین و دریافت حق کمیسیون مشاوران املاک باید اصلاح شود./منبع:خانه ملت