کد خبر: ۴۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ 31 August 2019

راه‌اندازی تاکسی هوایی در روسیه از سال ۲۰۲۰

شرکت هلیکوپترسازی روسیه و شرکت یاندکس قراردادی برای ایجاد یک شبکه تاکسی هوایی در مسکو امضا می‌کنند که از ۲۰۲۰ اجرایی می شود.
به گزارش سازه نیوز ،شرکت هلیکوپترسازی روسیه و شرکت یاندکس قراردادی برای ایجاد یک شبکه تاکسی هوایی در مسکو امضا می‌کنند که از 2020 اجرایی می شود.

 این قرارداد در نمایشگاه هوایی مکس 2019 بسته شد. امضا کنندگان این قرارداد قصد دارند یک سیستم حمل و نقل هوایی گسترده در پایتخت مسکو ایجاد کنند که شامل خودروهای هوایی سرنشین دار و بدون سرنشین، زیرساخت های کنترل حمل و نقل هوایی و نرم‌افزارهای گوشی هوشمند می شود. در حال حاضر، پرواز بر فراز مسکو به جز برای هواپیماهای مخصوص مقامات دولتی، نظامی و خدمات امنیت فدرال ممنوع است.

 پروازهای آزمایشی این تاکسی های هوایی در 2020 در حومه مسکو و در طول جاده کمربندی مسکو آغاز می شود.

 رئیس بخش نوآوری شرکت هلیکوپترسازی روسیه گفت:« سال آینده پروازهای آزمایشی را آغاز می کنیم. اگر مفاهیم امنیتی و سوددهی عملکردی تایید شوند، آن وقت مسیرهای هوایی ایجاد می‌کنیم که شهر را به سه فرودگاه بین‌المللی مسکو متصل می کند. این سودآور ترین بخش کار است».

 نمونه اولیه هلیکوپتر VRT500 در نمایشگاه مکس 2019 پرده برداری شد و قرار است به عنوان وسیله نقلیه اصلی برای شبکه تاکسی هوایی مورد استفاده قرار گیرد.

 به گفته یاندکس که بزرگترین خدمات تاکسی موبایل روسیه را مدیریت می کند، تاکسی های هوایی از طریق نرم افزار گوشی هوشمند یاندکس تاکسی در دسترس خواهند بود. این نرم افزار گزینه اضافی دارد: مسافران می توانند در بخش های مشخص از مسیر به جای اتومبیل، یک هلیکوپتر انتخاب کنند. 

 حمل و نقل شهری با هلیکوپتر این روزها ایده غریبی نیست و در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا مثل نیویورک ، تورنتو ، سیدنی و ریودوژانیرو استفاده می شود.  در آوریل اتریش اولین تاکسی خودکار هوایی اروپا را رونمایی کرد که اولین پرواز خود را در استادیومی در وین انجام داد.