کد خبر: ۴۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ 31 August 2019

افت شدید تولید مسکن در سال‌های اخیر

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه گفت در سال‌های اخیر ساخت و ساز در مناطق شهری، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال بوده است.
به گزارش سازه نیوز،  علی قائدی در ارتباط با رسانه ملی با بیان اینکه، سالانه باید 700 هزار واحد مسکونی در مناطق شهری کشور ساخته شود افزود: با توجه به آمار و اطلاعات موجود، تنها 50 درصد واحد مسکونی که در کشور نیاز بوده در سال‌های گذشته تولید شده است.

معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در چنین شرایطی ضرورت دارد دولت بصورت جدی در بحث تولید مسکن بویژه حمایت از بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند.
وی افزود: مسکن از جمله بخش‌های اقتصادی در کشور که بخش خصوصی بصورت عمده در این حوزه نقش آفرین است.
 قائدی تصریح کرد: تلاش دولت به خصوص در یکساله اخیر این بوده که ورود جدی تری به حوزه مسکن داشته باشدو خوشبختانه طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را مدنظر خود قرار داده است.
وی گفت: طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، از جمله این برنامه هاست که به شدت دولت و وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری آن است.
معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: قرار است در قالب طرح اقدام ملی طی دوسال پیشرو، 400 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود.
وی ضمن اشاره به اهمیت روزافزون جایگاه مسکن در سبد هزینه‌های خانوار گفت: بطورکلی از این تعداد 200 هزار واحد در شهر‌های جدید اطراف کلانشهرها، 100 هزار واحد در بافت‌های فرسوده و 100 هزار واحد در سایر مناطق شهری ساخته خواهد شد.
آقای قائدی ادامه داد: احداث 100 هزار واحد مسکونی در سایر مناطق شهری، بیشتر دهک‌های کم درآمد جامعه را شامل می‌شود.