کد خبر: ۴۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ 02 September 2019

طرح میثاق و تبصره ۳۵ فرصت استثنایی برای بدهکاران بانک مسکن است

جلال‌الدین سلیمی با بیان اینکه این طرح‌ها برای حمایت از بدهکاران بانکی اجرا می‌شود، اظهار داشت: در طرح میثاق بانک مسکن، چنانچه مشتریان دارای اقساط غیر جاری، نسبت به تسویه نقدی مطالبات معوق خود کنند همه جرائم تسهیلات آنها بخشوده می‌شود.
به گزارش سازه نیوز ،وی اضافه کرد: لازم است با توجه به اینکه این طرح برای انواع قراردادهای تسهیلاتی بانک مسکن از جمله فروش اقساطی و مشارکت مدنی متفاوت است مشتریان جهت کسب اطلاعات بیشتر به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان به بخشودگی کامل سود و جرائم تسهیلات در طرح تبصره 35 اشاره کرد و افزود: این طرح در راستای دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی و دستورالعمل داخلی مربوط به ماده 2 تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 1395 تنفیذ شده طی بند ل تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 به شبکه بانک مسکن ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند در صورت تسویه یک جا و نقدی باقیمانده اصل تسهیلات، مشمول در چارچوب ضوابط و اولویت های ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به بخشودگی سود تسهیلات به همراه جرایم متعلقه که توسط دولت و بانک تأمین خواهد شد، شوند.

سلیمی تاکید کرد: این موضوع مشروط به این است که اصل تسهیلات دریافتی تا سقف یک میلیارد ریال باشد و حداکثر تا پایان سال 1395 به سر فصل مطالبات غیرجاری انتقال یافته باشد.

وی اولویت های تسویه مطالبات جهت بهره مندی از بخشودگی سود و جرایم را در سه بخش توضیح داد و گفت: بخش نخست شامل تسهیلات یارانه ای مورد حمایت دولت بابت حوادث غیر مترقبه و مسکن روستایی و آسیب دیدگان ناشی از زلزله بم است که قبل از وقوع زلزله تسهیلات دریافت کرده بودند.

سلیمی در خصوص مورد دوم مشمولان این قانون افزود:‌ تسهیلات گیرندگانی که حکم محکومیت آنها به دلیل عدم بازپرداخت اقساط قطعی شده و زندانی شده‌اند نیز مشمول اولویت های ابلاغ شده بند یک تا سقف یک میلیارد ریال قرار می گیرند.

مدیر شعب استان کردستان اضافه کرد: لازم به ذکر است تسویه مطالبات پرونده هایی که از سوی بانک بر روی آنها اقدام حقوقی صورت گرفته حداکثر تا سقف 500 میلیون ریال بدهی بابت اصل تسهیلات نیز در بخش سوم قرار دارند.

مدیر شعب کردستان یادآور شد: بدهکاران حقیقی و حقوقی مشمول این طرح ها، برای اطلاعات بیشتر می بایست حتما به شعب بانک مسکن مراجعه کنند.

تاکنون 973 تولید کننده مسکن در کردستان از مزایای تبصره 35 اصلاح قانون بخشودگی جرایم سود و دیرکرد مربوط به تسهیلات دریافتی زیر یک میلیارد ریال بهره‌مند شده و تسهیلات خود را تسویه کردند.

با استفاده از این قانون 117 میلیارد و 999 میلیون ریال از تسهیلات معوق این بانک تسویه کامل شد و اکنون نیز این برنامه در قالب بند «ل» تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 در حال انجام است.


منبع: ایرنا