کد خبر: ۴۸۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ 02 September 2019

ساختار شهرداری ۷ بار تغییر کرده

معاون شهردار تهران گفت: تاکنون هفت‌بار متناسب با مأموریت‌ها و افزایش جمعیت، ساختار شهرداری تهران تغییر کرده است.
به گزارش سازه نیوز، حامد مظاهریان معاون برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران، در پاسخ به پرسشی مبنی بر جزئیات جلسه اعضای شورای شهر و شهردار در خصوص تغییر ساختار شهرداری تهران گفت: در این جلسه شهردار گزارش مفصلی در خصوص اصلاح ساختار سازمانی در شهرداری ارائه کرده است. تاکنون پنج مطالعه مستقل در این رابطه از سال‌های 86 تا 93 تهیه شده، علاوه بر این، مطالعات جهانی در این رابطه و اینکه در کلانشهرهای دیگر چه اتفاقی افتاده است نیز مطرح شد.

وی ادامه داد: از سال 1300 تا 1393، هفت‌بار ساختار شهرداری تهران با توجه به مأموریت‌ها و افزایش جمعیت تغییر کرده است؛ از آن دوره شهرداری از 6 اداره به 9 معاونت در حال حاضر رسیده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه متناسب‌سازی و چابک‌سازی، هدف مشترک شورا و شهرداری از تغییر ساختار است، افزود: پیش‌بینی شد شهرداری تهران لایحه تغییر ساختار را مطابق با برنامه سوم بررسی و ارائه کند.

مظاهریان در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود معاونت جدیدی با عنوان «معاونت زیرساخت‌ها و حمل و نقل» از ادغام دو معاونت حمل و نقل و عمرانی ایجاد خواهد شد و دو معاونت «برنامه‌ریزی» و «توسعه منابع انسانی» نیز ادغام شده است، آیا تغییر دیگری در این لایحه پیش‌بینی شده است؟ تصریح کرد: در خصوص مصادیق و جزئیات صحبتی نشد و تنها تجربه‌های جهانی و فرآیند چگونگی اصلاح ساختار در جلسه شهردار و اعضای شورای شهر مطرح شد.

وی تأکید کرد: موضوع تعدیل نیرو مطرح نیست، بلکه تأکید ما متناسب‌سازی و چابک‌سازی است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و سرپرست معاونت منابع انسانی شهرداری تهران، تعداد سازمان‌ها و شرکت‌های متصل به شهرداری، 43 سازمان و شرکت است که در حال بررسی اساسنامه‌های این سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند.


منبع: مهر