کد خبر: ۴۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ 02 September 2019

پرونده زمین خواران زیر ذره‌بین کمیسیون کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مقررات و ضوابط تعریف شده برای حفاظت از زمین‌های با ارزش، حساس وغیر قابل کشت یکسان است که باید در مقررات و آئین‌نامه‌ها بازنگری شود.
به گزارش سازه نیوز، علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست کمیسیون، گفت:  دستور کار جلسه کمیسیون در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرای در زمینه حفاظت از اراضی و مبارزه با زمین خواری بود که نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها، قوه قضائیه و نیروی انتظامی در این نشست حضور داشتند.

نظارت بر اراضی کشاورزی، جنگل‌ها و مراتع قابل قبول نیست

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گزارش‌های دستگاه‌های اجرایی حوزه حفاظت از اراضی توسط نمایندگان مورد نقد و بررسی قرار گرفت، ادامه داد: در حوزه نظارت بر اراضی کشاورزی، جنگل‌ها و مراتع عملکرد قابل قبولی نداریم و دست اندازی و تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و زمین‌های زراعی سرعت پیدا کرده است.

برخورد با زمین‌خواران حاشیه کلان شهرها جدی نیست

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در محل‌های مانند اطراف تهران و کلان شهرها که زمین ارزش افزوده بالایی دارد نظارت و برخوردها با متخلفان جدی نیست، تصریح کرد: مقررات و ضوابط تعریف شده برای حفاظت از زمین‌های با ارزش، حساس وغیر قابل کشت یکسان است که باید در مقررات و آئین‌نامه‌ها بازنگری شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی حفاظت از اراضی و جنگل‌های تا کنون به صورت جدی زیر سوال نرفته‌اند، عنوان کرد: اگر برای زمین‌ها و منابع ملی و جنگل‌ها ارزش قائل هستیم باید راه‌کار جدی در این زمینه داشته باشیم.

مونسان برنامه‌های خود را ارائه کرد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: در پایان نشست امروز کمیسیون نیز آقای مونسان وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برنامه‌های خود را برای تصدی در این پست ارائه کرد./ منبع :خانه ملت