کد خبر: ۴۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ 02 September 2019

قیمت بلیت تهران - اهواز به یک میلیون و 216 هزار تومان رسید!

بازار بلیت هواپیما یک بازار آشفته و بدون نظارت است

رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان با اشاره به اینکه نرخ بلیت هواپیما در مسیر تهران به اهواز امروز به یک میلیون و 216 هزار تومان رسید، گفت: هیچکس از پس شرکت‌های هواپیمایی بر نمی‌آید. 

امید خوانساری  با اشاره به اینکه نرخ بلیت هواپیما در مسیر تهران به اهواز امروز به یک میلیون و 216 هزار تومان رسید، اظهار کرد: هیچکس از پس شرکت‌های هواپیمایی بر نمی‌آید و آن‌ها هرچه در توان دارند برای بالابردن قیمت‌ها به کار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای ورودی به خوزستان به شدت بالا رفته است، افزود: اکنون با توجه به اینکه آغاز ماه محرم است و تقاضا برای ورود به استان خوزستان افزایش پیدا کرده، نرخ پروازهای ورودی به استان به شدت بالا رفته و غیر قابل کنترل است.

رییس انجمن آژانس‌های هواپیمایی خوزستان با بیان اینکه زور هیچکس به شرکت‌های هواپیمایی نمی‌رسد، تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی با استناد به این موضوع که نرخ بلیت هواپیما آزاد است، قیمت‌ها را به هر شکلی که دوست دارند بالا می‌برند و این مساله باعث شده در برخی از مسیرها شاهد بالا رفتن قیمت بلیت به بیش از یک میلیون تومان باشیم.

خوانساری عنوان کرد: شرایط در حال حاضر به شکلی شده است که وضعیت خیلی برای شرکت‌های هواپیمایی مهم نیست و می‌توان گفت تقریبا هر کاری که دوست دارند را در نرخ گذاری پروازها انجام می دهند. شرکت هواپیمایی کشوری نیز ابزار خاصی در اختیار ندارد تا بتواند بر این نوع قیمت‌گذاری‌ها نظارت کند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی در ایران از قوانین هواپیمایی کشوری تبعیت نمی‌کنند و این مساله باعث شده تا بازار بلیت هواپیما یک بازار آشفته و بدون نظارت باشد. سازمان هواپیمایی کشوری باید زمینه‌ای را برای بهبود این وضعیت فراهم کند.
منبع: ایسنا