کد خبر: ۴۸۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ 03 September 2019

اعتبارات حوزه عمران و راه استان کردستان سه برابر شده است

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه گفت: اعتبارات حوزه عمران و راهسازی کردستان با پیگیری های استاندار و نظر مساعد دولت به سه برابر افزایش یافته است.
به گزارش سازه نیوز،  خیرالله خادمی شامگاه دوشنبه پس از بازدید از پروژه های راهسازی مختلف در کردستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته 130 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان بود که با پیگیری های استاندار کردستان و نظر مساعد دولت این اعتبارات امسال به 400 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه این میزان افزایش اعتبار در کشور بی سابقه است، افزود: با توجه به شرایط خاص کشور نمی توانیم همانند شرایط عادی هزینه کنیم ولی کردستان در این خصوص ویژه دیده شده است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: نزدیک به سه برابر افزایش اعتبارات حوزه راهسازی کردستان اضافه شده و در حال حاضر گردنه صلوات آباد سنندج 34 میلیارد تومان تخصیص اعتبار دارد.

خادمی یاداور شد: امیدواریم با توجه به اعتبارات موجود پروژه گردنه صلوات آباد تا پایان سال به اتمام برسد و بطور کامل محور سنندج به همدان چهار خطه شود.

کار در گردنه صلوات آباد باید شبانه روزی شود

استاندار کردستان نیز طی سخنانی بر ضرورت کار شبانه روزی در پروژه چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد تاکید کرد و بیان کرد: حدود 14 کیلومتر از این جاده زیر بار ترافیک می رود.

بهمن مرادنیا گفت: با پیگیری های انجام شده و مساعدت مجموعه دولت گردنه صلوات آباد اعتبارش تامین شده است و انتظار داریم در این محور کار بصورت شبانه روزی باشد.

وی در ادامه ضمن تشکر از پیمانکاران سه قطعه گردنه صلوات آباد، اظهار داشت: تاکنون در گردنه صلوات آباد 35 میلیارد تومان کار شده و برای تکمیل آن 34 میلیارد تومان دیگر تامین اعتبار شده است.

استاندار کردستان افزود: این پروژه هم اکنون 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد وطبق وعده پیمانکار حدود 14 کیلومتر آن تا اواسط مهرماه سالجاری زیر بار ترافیک می رود.

مرادنیا یاداور شد: اعتبار در نظر گرفته شده برای گردنه صلوات آباد 10 میلیارد تومان بود ولی خوشبختانه این رقم به 34 میلیارد تومان افزایش یافت.


منبع: مهر