کد خبر: ۴۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ 03 September 2019

حواشی جدید انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان

طی دو هفته اخیر معاون مسکن و ساختمان کشور درگیر حواشی شبیه دوران عباس آخوندی و معاون وی در این معاونت بوده که همه این مسائل به هشتمین دوره انتخابات شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان مربوط می‌شود.
 به گزارش سازه نیوز، 28 مردادماه امسال با استعفای مازیار حسینی معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و انتصاب سرپرست این معاونت در سوم ماه جاری، این بخش مهم وزارت راه و شهرسازی وارد حواشی جدیدی شد، حاشیه‌هایی که تداعی کننده مجادله‌ها و چالش‌های عباس آخوندی وزیر سابق و حامد مظاهریان معاون سابق وزیر مستعفی با سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

بر اساس آنچه تا کنون به بیرون درز کرده، رفتن مازیار حسینی از معاونت مسکن و ساختمان به انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان و اعضای معرفی شده این انتخابات مربوط است. بر اساس  قانون معاون وزیر راه و شهرسازی باید از میان این اعضا سه نفر را برای ریاست شورای مرکزی به وزیر راه و شهرسازی معرفی و وزیر نیز از بین این افراد یک نفر را برای صدور حکم ریاست به رئیس‌جمهوری معرفی کند. از قرار معلوم این کار توسط معاون سابق وزیر راه انجام می‌شود که البته به مزاج برخی منتخبین خوش نیامده است.

از این رو برخی به یکی از مقام‌های ارشد دولتی متوسل شده و برای تغییر این افراد مازیار حسینی تحت فشار قرار می‌گیرد. گفته می‌شود مقاومت معاون سابق وزیر در این رابطه سرانجام باعث شده تا در یکی از جلسات، وی جمله " اجرت با خدا" را از سوی یکی از مقامات دولتی بشنود. پس از این ماجرا نیز وزیر راه و شهرسازی طی حکمی محمود محمودزاده را به عنوان سرپرست معاونت مسکن و ساختمان معرفی کرد.

در تاریخ 16 مردادماه امسال مدیرکل دفتر توسعه مهدسی ساختمان وزارت راه در خبری که پایگاه خبری وزارت راه و سایت این وزارتخانه منتشر کرده بود اسامی 25 نفر عضو اصلی و 7 نفر عضو علی‌البدل را که به رویت وزیر راه و شهرسازی رسیده را اعلام کرد.