کد خبر: ۴۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ 04 September 2019

آغاز بازسازی ۱۲۴ واگن مسافری رجا با توان صنایع داخلی

مدیرعامل هگتا از بازسازی ۱۲۴ واگن مسافری شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با سرمایه‌گذاری۲۳۰ میلیارد تومانی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی خبر داد.
به گزارش سازه نیوز، علی دستجردی اظهار کرد: هلدینگ هگتا و مجموعه شرکت‌های تابعه از جمله شرکت رجا، با پیروی از شعار سال و فرمایشات رهبر معظم انقلاب جهت حمایت از صنایع داخلی و رونق تولید، با استفاده از فرصت تبصره 18، برای تولید و بازسازی واگن‌های مسافری خود از کارخانجاتی که در این حوزه تخصص دارند استفاده کرد.

وی با اشاره به بازسازی واگن‌های با عمر بالای 30 سال و تغییر فناوری در این واگن‌‌ها، افزود: در این راستا قراردادهای بازسازی واگن‌های رجا با شرکت‌های داخلی منعقد و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.  برای این کار قراردادهایی با 3 شرکت داخلی صورت گرفته است.

محمد رجبی، مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا نیز گفت: طی یک قرارداد، عملیات ساخت 41 دستگاه واگن مسافری بین شرکت رجا و شرکت داخلی امضا شد که تاکنون 33 دستگاه آن تحویل و برنامه‌ریزی برای ساخت 8 دستگاه دیگر نیز انجام شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم بهار سال آینده این واگن‌ها تحویل شرکت حمل و نقل ریلی رجا شود. این واگن‌های مسافری از نوع چهار تخته، با تهویه مطبوع و سیستم صوتی و تصویری هستند که مناسب شرایط محیطی و جغرافیایی کشور است.