کد خبر: ۴۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ 18 September 2019

افزایش استقبال از ‌ناوگان مسافری جاده‌ای

مدیر‌کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای با بیان اینکه نوسازی ناوگان جاده‌ای در طرح کلید به کلید به کندی پیش می‌رود، از افزایش استقبال از حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای گفت.
به گزارش سازه نیوز ،داریوش باقرجوان  درباره «سرنوشت نوسازی ناوگان جاده‌ای» اظهار داشت: در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، در قالب طرح «کلید به کلید» به صورت پکیج مشترک‌ نوسازی ناوگان در‌ حال پیگیری است.

مدیر‌کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم‌ به عنوان یکی از دستگاه‌ها که به نوسازی ناوگان جاده‌ای توجه داد، در این حوزه‌ در حال انجام وظیفه است اما کار اصلی در وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است که امیدواریم با توجه به اینکه‌ طرح کلید به کلید، طرح ریاست جمهوری است، هر چه زودتر نتایج آن مشخص و نوسازی ناوگان جاده‌ای انجام شود.

وی افزود: البته در بحث نوسازی ناوگان جاده‌ای شاهد بروز کندی هستیم و امیدواریم شرایط ناوگان در حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر بهتر شود. 

باقرجوان گفت: فعلاً در بخش نوسازی ناوگان جاده‌ای، همین طرح کلید به کلید دنبال می‌شود که بیشتر به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط است و بنابراین نباید کار پراکنده در این حوزه دیگر صورت ‌گیرد؛ امیدواریم دوستان وزارت صمت هر چه زودتر گزارشی در این باره ارائه کنند تا وضعیت شفاف و مشخص شود.

* استقبال از ناوگان مسافری عمومی تا اندازه‌ای افزایش یافت

مدیر‌کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای اظهار داشت: امیدواریم استقبال از ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای افزایش یابد، البته طبق آمار استقبال از حمل و نقل عمومی جاده‌ای تا اندازه‌ای افزایش یافته است، اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران این بخش باید تلاش بیشتری داشته باشند. 

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاران حمل و نقل عمومی جاده‌ای هم مشکلاتی دارند، البته ‌این مسائل و مشکلات در سایر اصناف هم کم و بیش وجود دارد‌ اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این حوزه پیگیری می‌کند ولی به هر حال بخشی از این مشکلات مربوط به وزارت‌خانه و سازمان‌های دیگر است. 

باقرجوان با بیان اینکه ایمنی مهم‌ترین مقوله در حمل و نقل است، اضافه کرد: ‌وقتی که در یک وسیله نقلیه قرار دارید، عمده‌ترین دغدغه شما نبود مخاطره برای فرد و خانواده‌اش است.

وی اضافه کرد: قطعاً اگر شبکه حمل و نقلی منظم و با کیفیت بین جاده‌ای برقرار باشد، استقبال مردم و تقاضای سفر مدام‌ افزایش می‌یابد از سوی دیگر وقتی شأن و امنیت مسافر حفظ شود، قطعاً استقبال مردم از حمل و نقل عمومی جاده‌ای مناسب‌تر خواهد بود. 

مدیر‌کل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای اظهار داشت: اگر امروز استفاده از حمل و نقل شخصی بیشتر از حمل و نقل عمومی جاده‌ای شده است، شاید خود اعتراضی به وضعیت موجود ناوگان حمل و نقل عمومی است که در این حوزه ما و انجمن‌ها و اصناف مرتبط با حمل و نقل مسافری جاده‌ای باید دقت کنیم.


منبع: فارس