کد خبر: ۴۸۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ 18 September 2019

تعمیر واحدهای مسکونی سیل زدگان شهرستان دلفان به پایان رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: تعمیر ۳۴۰۰ واحد مسکونی سیل زدگان در شهرستان دلفان توسط بنیاد مسکن قزوین به پایان رسید و تحویل شد.
به گزارش سازه نیوز ، اصغر گونجی در خصوص پایان عملیات تعمیر واحدهای آسیب دیده سیل زدگان در شهرستان دلفان از توابع استان لرستان اظهارداشت: قزوین به عنوان استان معین لرستان تعیین شد و بنیاد مسکن وظیفه تعمیر واحدهای مسکونی تخریب شده در شهرستان دلفان را بر عهده گرفت و امروز رسالت خود را به خوبی انجام داده است.

وی بیان کرد:با استقرار ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در شهرستان دلفان ارزیابی میزان خسارت واحدهای آسیب دیده در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت و تعداد ۱۱ هزار واحد مورد ارزیابی قرار گرفت و ۸ هزار واحد خسارت دیده شناسایی شد.

گونجی تصریح کرد: در این شهرستان قرار شد ۳ هزار واحد احداث شود که ۱۶۷ واحد آن شهری و ۲۹۴۳ واحد آن روستایی است که امروز توانستیم دربخش تعمیر تمام تعهد خود را انجام داده و تحویل ساکنان دهیم.

وی بیان کرد: در بخش تعمیرات  ۹۰۵ واحد مسکونی در شهر نورآباد و ۲۶۹۵ واحد در روستاها توسط این بنیاد تعمیر شد و به پایان رسید و امروز با حضور تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور کار واگذاری صورت گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: تاکنون ۷۲۲۰ نفر به بانک معرفی شدند که از مجموع ۸ هزار نفر نیز برای ۵۳۷۵ نفر عقد قرارداد شده اند.

گونجی اظهاردات: تاکنون ۴۵ میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان کمک بلاعوض به ۴۶۵۴ نفر از اسیب دیدگان پرداخت شده و برای تعمیرات نیز ۳۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد: اجرای اسکلت ۹۴۶ واحد مسکونی، اجرای سقف ۴۰۰ واحد از دیگر اقدامات انجام شده است.

گونجی بیان کرد: همچنین توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان قزوین عملیات آواربرداری ۱۶۰۹ واحد، پی کنی ۱۵۱۷ واحد، اجرای فنداسیون ۱۱۰۹ واحد آسیب دیده در شهرستان دلفان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: از سوی مقام معظم رهبری ۱۸ هزار و ۱۰۰ تن سیمان سهیمه برای اجرای طرح احداث و تعمیر واحدهای مسکونی تعیین شده که تاکنون ۸۵۰۰ تن آن برای تسریع در عملیات اجرایی در منطقه سیل زده توزیع شده است.


منبع: مهر