کد خبر: ۴۸۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ 23 September 2019

لزوم تغییر رویکردها در حوزه ترافیک

شهردار تهران گفت: انتظار ما از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک این است که به تغییر رویکردها هم فکر کند.
 به گزارش سازه نیوز، پیروز حناچی صبح امروز با حضور در ستاد استقبال از مهر 98 و رصد ترافیک آغاز سال تحصیلی، واقع در معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: با بازگشایی مدارس، بیش از ٣۰ درصد به ترافیک تهران افزوده می‌شود و به همین دلیل تمهیدات لازم باید برای آمادگی شهر اندیشیده شود. خوشبختانه این ملاحظه مهم در تمام مدهای حمل‌ونقل در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این اقدامی است که به طور دائم باید تعقیب کنیم و انتظار ما از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک این است که به تغییر رویکردها هم فکر کند؛ ترافیک و رسیدگی به آن قطعا ضرورت است اما شاید به شکل دیگری هم بتوان به این مقوله نگاه کرد.

حناچی تصریح کرد: در اجلاس مربوط به شهر هوشمند در اروپا ملاقات‌هایی با شهرداران برلین و وین داشتیم. جالب بود که شهرداری وین تا ٧ درصد از حمل و نقل را روی دوچرخه متمرکز کرده است؛ البته شرایط و جمعیت این شهر با ما متفاوت است اما این حرکت عمومی در همه شهرهای موفق دنیا آغاز شده و ما هم با همکاری مردم این حرکت را آغاز کردیم.

شهردار تهران گفت: فرض بر این است که حضور هر دوچرخه‌سوار می‌تواند یک خودرو از سطح شهر کم کند؛ البته این اقدام به زمینه‌سازی نیاز دارد.

وی گفت: ما از آنهایی که به اسکوترهای برقی متمایل هستند نیز حمایت می‌کنیم چرا که شاید بسیاری از محدودیت‌های موجود در مورد دوچرخه درمورد اسکوتر وجود نداشته باشد. از دوستان می‌خواهم فضای امن استفاده از اسکوتر را همانند دوچرخه فراهم کنند.

حناچی ادامه داد: اگر مردم را راضی کنیم که از ابتدای سفر بدون خودروی شخصی از خانه خارج شوند یعنی ما موفق شده‌ایم؛ این امر می تواند آلودگی و ترافیک تهران را تحت تاثیر خود قرار دهد. امیدوارم با همه تلاش‌ها بتوانیم این تغییر رویکرد را داشته باشیم.

شهردار تهران بیان کرد: امروز ثابت شده که توسعه مسیرهای سواره کمکی به کاهش ترافیک نمی‌کند. باید تلاش کنیم به این نکته به شکل مؤثر و کیفی وارد شویم. به طور مثال، وقتی از توسعه دوچرخه حرف می‌زنیم یعنی مسیرهای آن را هم باید ایمن سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما حدود ٣ میلیون موتورسوار داریم که بخش اعظم آنها چندان قائل به قانون نیستند و نباید بگذاریم خطوط دوچرخه به تصرف موتورها درآید.


منبع: مهر