کد خبر: ۴۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ 23 September 2019

عامل اصلی ریزش قیمت تولید مسکن است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: راه کار اصلی در کاهش قیمت مسکن، تولید گسترده ملک در کشور است.
به گزارش سازه نیوز، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به تحلیل های مطروحه درباره تداوم کاهش قیمت مسکن طی یک سال آینده، گفت: به نظر من راه کار اصلی در کاهش قیمت مسکن، تولید گسترده ملک در کشور است، از این رو شاید رکود بازار در کاهش قیمت ها مقداری اثرگذار باشد، اما این مسئله در دراز مدت کارساز نخواهد بود.

دولت یازدهم و دوازدهم اقدام خاصی را برای تولید مسکن انجام نداده اند

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه دولت یازدهم و دوازدهم در حدود هفت سال اخیر اقدام خاصی را برای تولید مسکن انجام نداده اند، حتی برنامه ریزی های صورت گرفته در چند ماه اخیر تنها بر روی کاغذ باقی مانده است.

دولت در سال های پیش به دنبال اجرای طرح مسکن اجتماعی بود، اما این پروژه هیچ وقت عملیاتی نشد، البته با تأکیدات مقام معظم رهبری و پیگیری نمایندگان مجلس، بخش عمده ای از واحدهای باقی مانده مسکن مهر توسط دولت تکمیل و به متقاضایان ارایه شد، اما این دولت خود نتوانست پروژه جدیدی را به سرانجام برساند
وی افزود: دولت در سال های پیش به دنبال اجرای طرح مسکن اجتماعی بود، اما این پروژه هیچ وقت عملیاتی نشد، البته با تأکیدات مقام معظم رهبری و پیگیری نمایندگان مجلس، بخش عمده ای از واحدهای باقی مانده مسکن مهر توسط دولت تکمیل و به متقاضیان ارایه شد، اما این دولت خود نتوانست پروژه جدیدی را به سرانجام برساند.

عامل اصلی کاهش قیمت در آینده تولید مسکن است

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: تمام کارشناسان به این مسئله اذعان دارند که عامل اصلی کاهش قیمت در آینده تولید مسکن خواهد بود، از این رو تا زمانی که نمودار عرضه و تقاضا در این حوزه به تناسب نرسد، نمی توان به کاهش قیمت ها امید داشت.

وی گفت: البته شاید در شرایط کنونی با توجه به رکورد بازار مسکن، حباب قیمتی مقداری فروکش کند، اما به نظر من این مسئله موقتی بوده و تنها در مساکن با متراژ بالا رخ خواهد داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت باید در شرایط کنونی برنامه ریزی دقیقی را برای تولید مساکن با متراژ کوچک و متوسط صورت دهد، تا بخش اعظمی از اقشار جامعه بتوانند صاحب خانه شوند./ منبع: خانه ملت