کد خبر: ۴۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸ 23 September 2019

تسهیلات ساخت‌وساز واحدهای زلزله‌زده افزایش یافت

محبت جمالی نیا روز دوشنبه افزود: باتوجه به تورم و گرانی بوجود آمده در بازار و کاهش قدرت خرید زلزله زدگان و افزایش قیمت تمام شده واحدهای مسکونی، مکاتبه ها و پیگیری های بسیاری از طریق استاندار و بنیاد مسکن و مسئولان کشوری انجام گرفت.
 به گزارش سازه نیوز، وی اظهار داشت: افزایش سقف تسهیلات ساخت وساز واحدهای مسکونی تخریبی مهمترین و بزرگترین خواسته و مطالبه مردم بود که پس از انجام پیگیری های مکرر، اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات بازسازی به زلزله زدگان در هفته گذشته از محل اعتبارات باقیمانده تعهدات مناطق زلزله زده تامین و به بنیاد مسکن برای اجرا ابلاغ شد تا به مردم واگذار شود.
نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: این اعتبارات در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار زلزله زدگان قرار خواهد گرفت تا واحدهای احداثی نیمه کاره خودرا هرچه سریعتر تکمیل کرده و شهر سرپل ذهاب از این وضعیت خارج شده و اسکلت های فلزی به ساختمان های مقاوم و زیبا تبدیل شود.
جمالی نیا ادامه داد: این تسهیلات تنها مختص مالکان واحدهای زلزله زده تخریبی شهری بوده و در هفته جاری جزئیات پرداخت آن در جلسه ای با بنیاد مسکن و ستادبازسازی استان بررسی خواهد شد.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 نفر مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

مسئولان ارشد استان گفته‌اند که همه واحدهای خسارت دیده را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می‌کنند.


منبع: ایرنا