کد خبر: ۴۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۱ مهر ۱۳۹۸ 03 October 2019

تشریح اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای ایام اربعین

وزیر راه و شهرسازی با تشریح اقدامات وزارتخانه متبوع خود گفت که در همه مسیرهای هوایی، جاده‌ای و ریلی کارهای لازم برای ایام اربعین انجام شده است.
به گزارش سازه نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وسایل نقلیه مناسب در پایانه شلمچه تردد و زائران را از ایستگاه راه آهن به مرز منتقل می‌کنند، گفت:  سازمان هواپیمایی کشور با همه پروازهای شرکت‌ها موافقت کرده و هیچ شرکتی نبوده که پرواز فوق العاده‌ای بخواهد و به او مجوز داده نشده باشد.

وی ادامه داد: در بحث تردد جاده‌ای با تلاش همکاران راه‌های مواصلاتی بهسازی شده و به خصوص محور جاده ایلام به مهران 4 خطه شده است که به جز 10 کیلومتر آن بقیه مسیر زیر بار ترافیکی رفته است و همچنین پارکینگ‌هایی در مهران، چزابه، و سایر نقاط مهم مرزی برای افرادی که با خودروی شخصی می‌روند، در نظر گرفته شده است.

وزیر راه گفت: اتوبوس‌هایی که پیش‌بینی شده همه از ظرفیت‌های بخش‌های خصوصی است که حدود 8200 دستگاه اتوبوس است.

اسلامی با بیان اینکه اجازه فروش اتوبوس‌ها در این روزها را نمی‌دهیم گفت: از افرادی که اتوبوس‌های خود را برای فروش گذاشته‌اند خواسته‌ایم فعلا دست نگه دارند و اتوبوس خود را در اختیار قرار دهند. همچنین تعدادی اتوبوس نیز از نیروهای مسلح برای اربعین در نظر گرفته شده که برای جابجایی زائران به خدمت بیایند.


منبع: ایلنا