کد خبر: ۴۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸ 06 October 2019

افزایش قدرت پیش‌بینی وقوع سیلاب با کمک استارت‌آپ‌ها

وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهمنامه همکاری سازمان هواشناسی با شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید نرم‌افزارهای پر قدرت پیش‌بینی وقوع سیلاب خبر داد.
به گزارش سازه نیوز ، محمد اسلامی صبح امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصولی وزارت راه، توجه به ظرفیت‌های داخل است. در شرایط کنونی که تحریم‌های ظالمانه، جاری است و هر روز هم تحریم‌های جدیدتری با لحن تهدیدآمیز علیه ایران وضع می‌شود، توجه به ظرفیت‌های داخل اهمیت بیشتری می‌یابد.

وی افزود: از این رو با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات جدیدی تولید می‌کنیم که محصول تفاهمنامه سازمان هواشناسی و سازمان راهداری با شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از این شرکت‌ها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در گذشته همه دستگاه‌های هواشناسی، وارداتی بود اما امروز برای تجهیز و ارتقای قدرت پیش‌بینی هواشناسی، از تولیدات داخل استفاده می‌کنیم.

به گفته اسلامی، در بخش جاده‌ای نیز شاهد امضای تفاهمنامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری هستیم بخصوص اینکه حمل و نقل هم در اقتصاد و هم در زندگی مردم تأثیر بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از فناوری‌های نوین می‌توانیم به افزایش بهره وری حمل و نقل جاده‌ای، هوشمندسازی ناوگان، مصرف کمتر سوخت و پیمایش بیشتر، افزایش بهره‌وری، توسعه، نوسازی ناوگان و در نهایت کاهش قیمت تمام شده کالا اقدام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: بنابراین از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه شهرسازی و ساخت شهرهای هوشمند، افزایش تولید مسکن و تعیین مسائل مهم بخش مسکن و تصمیم‌سازی در خصوص آن، کمک گرفته ایم؛ ضمن اینکه بخشی از اراضی شهر جدید پردیس به پارک علم و فناوری پردیس تعلق می‌گیرد تا دانش‌آموختگان، فناوران و پژوهشگران ما بتوانند در این محیط به خلق دانش فناورانه بپردازند.


منبع: مهر