کد خبر: ۴۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۸ 07 October 2019

استاندارد نبودن آسانسور های مسکن مهر لرستان

مدیرکل استاندار لرستان گفت: فقط حدود ۲۵ درصد آسانسورهای مسکن مهر در لرستان استاندارد دارند و مابقی فاقد استاندارد هستند.
 به گزارش سازه نیوز، مرضیه قنبریان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، عنوان کرد: از فردا برنامه‌های هفته جهانی استاندارد در لرستان با حضور کارشناسان استاندارد در مهدکودک‌ها و مدارس آغاز می‌شود چراکه معتقدیم فرهنگ‌سازی از سنین پایین باید انجام شود.

وی به دیگر برنامه‌های این هفته اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش استانی روز استاندارد، نمایشگاه آثار گرافیکی درحوره استاندارد، حضور در مناطق سیل‌زده، مسابقه پیامکی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، غبار روبی قبور شهدا و ... از جمله برنامهَ‌های استاندارد در روزهای آتی است.

مدیرکل استاندارد لرستان در ادامه به وضعیت آسانسورهای ساختمان‌های مسکن مهر اشاره و اظهار کرد: 5 شرکت بازرسی کار رسیدگی به استاندارد آسانسورها را انجام می‌دهند و ما پس از رفع نواقص و ثبت در سیستم گواهی استاندارد را صادر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نظارت بر استانداردسازی آسانسور اماکن عمومی مورد توجه ویژه اداره استاندارد قرار دارد، خاطرنشان کرد: حدود 25 درصد آسانسورهای مسکن‌مهر در لرستان استاندارد سازی شده‌اند و مابقی فاقد استاندارد هستند.

قنبریان یادآور شد: در استان لرستان 51 جایگاه سوخت «سی‌ان‌جی» داریم بجز چند مورد که دارای مشکل بوده و اکثرا نیز متعلق به شهرداری‌ها هستند، مابقی استاندارد دارند.

وی در ادامه به استاندارد بودن فروش موادغذایی و بهداشتی در لرستان نیز اشاره و اظهار کرد: در مورد موادغذایی غیر بهداشتی وظیفه رسیدگی بر عهده بهداشت است و ما گزارش‌هایی که در زمینه وجود دارد را به اتاق اصناف و بهداشت اعلام می‌کنیم.

مدیرکل استاندارد لرستان تصریح کرد: هر ماهه فهرست مصالح ساختمانی استاندارد برا برای استفاده در مناطق سیل زده اعلام می‌کنیم و در این زمینه با ستاد بازسازی نیز ارتباط داریم.


منبع: فارس