کد خبر: ۴۸۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸ 08 October 2019

اتمام واحدهای احداثی مناطق سیل زده تا پایان سال

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال واحدهای احداثی بعد از سیل را ۱۰۰ درصد به اتمام برسانیم.
به گزارش سازه نیوز، عزیزالله مهدیان، در حاشیه ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 65 هزار واحد احداثی شهری و روستایی بعد از سیل داریم که اعتبارات آن تامین و کار آغاز شده است.

وی افزود: با 110 هزار نفر برای دریافت تسهیلات قرارداد منعقد شده که تاکنون 27 هزار واحد آواربرداری، 34 هزار و 820 واحد پی‌کنی، 24 هزار واحد فونداسیون، 18 هزار اسکلت و 9 هزار و 655 واحد تا مرحله پوشش سقف پیش رفته‌اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: حدود 70 هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده کشور خسارت جزئی دیدند که بازسازی آنها به اتمام رسیده است و اکنون مردم در خانه‌های خود ساکن هستند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال واحدهای احداثی را 100 درصد به اتمام برسانیم.

مهدیان یادآور شد: تسهیلاتی که برای احداث واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده برآورد شده بالغ بر چهار هزار و 900 میلیارد تومان است که این اعتبار به طور کامل تأمین و به بانک‌ها ابلاغ شده است و بانک‌ها نیز به استان‌های حادثه دیده ابلاغ کرده‌اند.


منبع: ایسنا