کد خبر: ۴۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ 12 October 2019
وزیر راه و شهرسازی

مردم باید صاحب بناهای کم‌‌هزینه و پایدار شوند

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه برای خوشبخت کردن عده‌ای از توانمندها طرح اقدام ملی حمایت از تولید و عرضه مسکن را به اجرا نمی رسانیم، گفت:ما این خانه‌ها را برای مردمی می‌سازیم که با توان مالی خود به راحتی نمی‌توانند از واحدهای موجود در بازار استفاده کنند.
به گزارش سازه نیوز، محمد اسلامی روز گذشته با حضور در دانشکده علوم پایه دانشگاه علم و صنعت ایران از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی بازید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آزمون در هفت رشته برگزار می‌شود، گفت:‌  شامل عمران در سه صلاحیت محاسبات و نظارت و اجرا معماری در سه صلاحیت طراحی نظارت و اجرا، شهرسازی در ترافیک، نقشه‌برداری، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در دو صلاحیت طراحی و نظارت است.

اسلامی ادامه داد: در این آزمون 40 هزار و 443 خانم و 135 هزار و 344 نفر آقا شرکت می‌کنند.

اسلامی با بیان اینکه آزمون ورود به حرفه مهندسی در سال دو بار برگزار می‌شود گفت: تقریبا 300 هزار نفر در آن شرکت می‌کنند که امسال 25 درصد آنها خانم و 75 درصد آنها متشکل از شرکت‌کنندگان آقا بودند که بانوان شرکت کننده در این آزمون بیشتر بر روی رشته معماری و شهرسازی متمرکز شده‌اند.

وزیر راه  شهرسازی اظهار داشت: برای ما مهم این است که الزامات فنی در کشور نهادینه شود بنابراین نیازمند مهندسینی هستیم که صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند و این آزمون ملاکی برای توانمندی این افراد است.

وی با بیان اینکه این آزمون به صورت دسترسی آزاد به کتاب برگزار می‌شود، گفت: مهم این است که شرکت‌کنندگان درک درستی از حرفه مهندسی داشته باشند و صرفا محفوضات نیست.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر شرکت‌کننده‌ای که بتواند به نیمی از سوالات پاسخ دهد قبول می‌شود گفت: با این وجود بسیاری از شرکت‌کنندگان نمره لازم را کسب نمی‌کنند.

اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم جوانان با افزایش مهارت و تخصص خود اهمیت دهند تاکید کرد: ارتقای ایمنی ساختمان‌ها هدف ما است و مردم باید از پشتوانه مهندسی قدرتمندی برخوردار باشند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مردم باید صاحب بناهای کم‌‌هزینه و پایدار شوند.

وزیر و راه شهرسازی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتقای جذابیت‌های طرح اقدام ملی عرضه و تولید مسکن گفت: طرح اقدام ملی دارای جذابیت است و از جذابیت کامل هم برخودار است ما این خانه‌ها را برای مردمی می‌سازیم که با توان مالی خود به راحتی نمی‌توانند از واحدهای موجود در بازار استفاده کنند و آنها را بخرند.

اسلامی ادامه داد: برای خوشبخت کردن عده‌ای از توانمندها این طرح را اجرا نکرده‌ایم بلکه برای صاحب‌خانه شدن قشر متوسط این طرح وارد مراحل اجرایی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح اقدام ملی عرضه و تولید مسکن در سراسر کشور آغاز شده است گفت: اراضی شناسایی شده و در حال ساخت و ساز این واحدها هستیم.


منبع: ایلنا