کد خبر: ۴۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ 12 October 2019

تداوم کاهش قیمت مسکن با تولید انبوه

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:در شرایط کنونی شاهد کاهش قیمت مسکن هستیم و امیدواریم با اجرای طرح های تولید انبوه مسکن، روند کاهش قیمت ها سرعت بیشتری گیرد.
به گزارش سازه نیوز ، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با اشاره به رویکرد دولت در حوزه تولید مسکن، گفت: قطعا زمین مهم ترین مولفه در تولید مسکن محسوب می شود، از این رو دولت و وزارت راه و شهرسازی باید در جهت کاهش قیمت زمین حرکت کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید با استفاده از اراضی دولتی در اختیار دستگاه های اجرایی و اراضی دولتی مستقر در بافت های فرسوده به سمت تولید انبوه مسکن حرکت کرد، البته در شرایط کنونی وزارت راه و شهرسازی در تلاش برای گرفتن اراضی دولتی جهت اجرای طرح ملی مسکن است.


رضایی کوچی بر لزوم افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن در کشور تأکید کرد و گفت: بانک ها وعده داده اند که سقف تسهیلات مسکن را افزایش می دهند که این مسئله قطعا می تواند به رونق گرفتن بازار مسکن کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی گرانی ساخت و ساز مسکن در کشور، افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی است، از این رو دولت باید تدبیری بیاندیشد تا تجهیزات و مصالح با نرخ و قیمت مناسب تر در اختیار سازندگان قرار گیرد تا قیمت تمام شده تولید مسکن کاهش یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه هدف اصلی دولت و مجلس برای تولید انبوه مسکن، خانه دار کردن اقشار متوسط و پایین جامعه است، تصریح کرد: در شرایط کنونی شاهد کاهش قیمت مسکن هستیم و امیدواریم با اجرای طرح های تولید انبوه مسکن، روند کاهش قیمت ها سرعت بیشتری گیرد ./منبع:خانه ملت