کد خبر: ۴۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۰ مهر ۱۳۹۸ 12 October 2019

پیشگیری کم هزینه ترین روش مدیریت بحران

شهردار ابهر گفت: پیشگیری بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش برای مدیریت بحران است.
به گزارش سازه نیوز، محمدرضا ذوالقدری‌ها در جلسه مدیریت بحران شهرداری ابهر با تاکید بر تهیه و تامین همه امکانات و آمادگی کامل همه ماشین‌آلات و بسیج همه نیروهای انسانی هنگام بروز حادثه، عنوان کرد: در مرحله پیش‌بینی و سیاست‌گذاری در کنترل سیلاب شهری و آب‌گرفتگی معابر کارهای خوبی در سطح شهر انجام گرفته است.

وی افزود: جهت ایجاد شرایط امن برای زندگی شهروندان، کارگروه‌های آتش‌نشانی و ایمنی، کنترل سیلاب شهری و اطلاع‌رسانی و هشدار با همکاری و تعامل سازمان‌های مرتبط ایجاد تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق، شاهد ارتقای فرهنگ ایمنی در شهر باشیم.

شهردار ابهر با اشاره به این‌که برای مقابله با حوادث طبیعی مانند سیل باید پیش‌بینی‌های لازم قبل از وقوع انجام شود، اظهار کرد: انجام تمهیدات لازم موجب می‌شود در مواقع بحرانی با مشکل مواجه نشویم.

این مسئول بهترین روش برای موفقیت در بحران را پیشگیری عنوان کرد و افزود: پیشگیری بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای مقابله با بحران است.

وی با اشاره به این‌که برای جمع‌آوری آب‌های سطحی کارهایی در سال گذشته صورت گرفت که در برخی مناطق این کارها منجر به نتیجه شد، اظهار کرد: تداوم این اقدامات باید امسال نیز در دستور کار مدیران نواحی قرار گیرد.

ذوالقدری‌ها با اشاره به این‌که یکی از خیابان‌هایی که همواره در آن با مشکل آب‌گرفتگی روبه‌رو هستیم، خیابان 17 شهریور است، ادامه داد: حل مشکل خیابان ‌17 شهریور نیاز به اقدامات جدی‌تری دارد که یکی از این اقدامات، ادامه تعویض جداول این خیابان و تعریض جوی‌ها است.

شهردار ابهر با اشاره به اینکه بنا بود در جاده ازناب برای کنترل سیلاب خیابان 17 شهریور کانال احداث شود، بیان ‌کرد: برای احداث این کانال بررسی‌های لازم انجام و مکان کانال نیز مشخص شده است.

ذوالقدری‌ها با اشاره به فصل پاییز و برگ‌ریزان، یادآور شد: پایش مستمر جوی‌های آب برای جلوگیری از هرگونه انسداد مسیر جوی‌ها به عمل آید تا در مواقع بارانی شاهد آب‌گرفتگی معابر نباشیم.


منبع: ایسنا