کد خبر: ۴۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ 13 October 2019

افزایش تاب آوری ساختمان ها با به کارگیری مصالح ساختمانی استاندارد

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد که شهرداری تهران می‌بایست در مورد ترویج استفاده از مصالح و فرآورده‌های ساختمان استاندارد الگوی سایر دستگاه‌ها باشد.
 به گزارش سازه نیوز، مجید فراهانی صبح امروز با اشاره به لزوم رعایت استاندارد در فرآیندهای ساخت  و ساز در راستای افزایش تاب آوری ساختمان‌ها و ایمنی شهروندان گفت: استفاده از مصالح و فرآورده‌های ساختمانی و کارگران ماهر نقش زیادی در بهبود کیفیت، ایمنی و تاب آوری ساختمان‌ها دارد و به همین دلیل لازم است که شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی تکالیف قانونی خود را عملیاتی کنند.

وی با استناد به ماده 80 قانون شوراها گفت: به شهرداری تهران در باره توجه به مصالح و فرآورده‌های ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها تذکر می‌دهم و خواهان اجرای کامل مصوبات شورا در اینباره هستم چرا که شورا دو مصوبه خاص دارد که یکی الزام شهرداری به فرهنگ سازی استفاده از مصالح استاندارد و دیگری ایمنی سازی و استاندارد سازی بیمارستان‌ها است که باید این دو مصوبه با کیفیت بیشتری اجرایی بشود.

وی با بیان این که شهرداری می‌تواند با توجه ویژه در استفاده از مصالح و فرآورده‌های ساختمانی در ساختمان‌های خود الگو ساز باشد اظهار کرد: امیدوارم با اجرای به موقع مصوبات شورا توسط شهرداری تهران شاهد ارتقای کیفیت ساخت و ساز در تهران باشیم.


منبع: ایسنا