کد خبر: ۴۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸ 13 October 2019

تخصصی تر شدن نمایشگاه دریایی و صنایع فراساحل

پنجمین نمایشگاه دریایی و صنایع فراساحل همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال با عنوان رونق تولید‌ با هدف جریان‌سازی‌ و تعامل بیشتر صاحبان صنایع‌، صنعت دریایی و دریانوردی و صنایع فراساحل کشور آذرماه امسال برگزار می شود.
 به گزارش سازه نیوز، با حمایت وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان‌ها و اتحادیه‌ها‌ی بخش خصوصی، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران به‌عنوان رسمی‌ترین‌ نمایشگاه دریایی، آذرماه ‌امسال برگزار می‌شود.

این نمایشگاه از تاریخ 24 تا 26 آذرماه امسال همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در محل نمایشگاه‌های بین المللی مصلی تهران با حضور شرکت‌ها، سازمان‌ها و کارآفرینان برتر و با امکان ارائه ایده‌ها و طرح‌ها، جذب سرمایه‌گذاری و بازار فروش بالقوه برگزار می‌شود. ‌

نمایشگاه امسال به عنوان شتاب‌دهنده و پیشران توسعه صنعت دریایی و فراساحل کشور، همگام با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال با عنوان رونق تولید‌، تلاش می‌کند فضای نمایشگاه را به نفع تحقق این سیاست‌ها تنوع بخشیده و موجب شکل‌گیری، جریان‌سازی‌ و تعامل بیشتر صاحبان صنایع‌، صنعت دریایی و دریانوردی و صنایع فراساحل کشور شود.

تجربه موفق برگزاری نمایشگا‌ه‌های پیشین، بستر و مسیری را برای غنای هرچه بیشتر این نمایشگاه فراهم کرده است، تعامل و همکاری نزدیک برگزارکنندگان نمایشگاه با نهادهای دولتی و اتحادیه‌ها و انجمن‌ها و بخش خصوصی در این حوزه نیز موجب توسعه برنامه‌های کیفی و کمی نمایشگاه امسال شده است؛ نمایشگاهی که با وجود مشکلات اقتصادی که در سال‌های اخیر برای فعالیت در حوزه دریایی و دریانوردی به وجود آمده است، امیدوارانه و با انگیزه حمایت جدی‌ از صنعتی که بازوی اصلی اقتصاد داخلی به بازارهای جهانی است، برپا شده است.

تخصصی‌تر شدن این نمایشگاه، بهبود فرآیند اطلاع‌رسانی، تعامل نزدیک‌تر با متولیان دولتی و غیر دولتی و نهادهای صنفی در این حوزه و نیز ایجاد فضاهای گفت‌‌و‌گو محور و برپایی کنفرانس فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دریا و کارگاه‌های آموزشی از جمله نکات برجسته این دوره از نمایشگاه است.

یکی از برنامه‌های مهم نمایشگاه دریایی امسال حضور 200 استارت‌آپ حوزه دریایی با هدف ایجاد فرصت تعامل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان، معرفی منابع تامین مالی جهت پروژه‌ها، شناسایی و معرفی سرمایه‌گذاران موفق و معرفی توانمندی‌های بخش خصوصی به سازمان های دولتی جهت واگذاری پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری و دریافت و ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری حوزه دریایی کشور است.

از دیگر برنامه های نمایشگاه امسال برگزاری پانل‌های تبادل تجربه، برگزاری نشست و تالارهای گفت‌‌و‌گو میان سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران است. حضور نمایندگان شرکت‌های خصوصی از کشورهایی نظیر ترکیه، عراق، قزاقستان‌، هند و آذربایجان نشان از جایگاه مناسب بین‌المللی صنعت دریایی کشورمان دارد. ‌

از برنامه‌های‌ اطلاع رسانی نمایشگاه، فراخوان به همه سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی ، فراخوان به سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای خارجی در ایران و اتحادیه‌ها و انجمن‌های دریایی بین المللی است. از دیگر برنامه‌های اطلاع رسانی بین‌المللی نمایشگاه، همکاری و مشارکت با پرمخاطب ترین خبرگزاری اروپا PROJECT CARGO، بندر و دریا روسیه ACTUALIDAD ، انجمن تولید کنندگان آسیایی چین ASIAN MANUFACTURERS و صنعت فراساحل سنگاپور WORLD OILS است.