کد خبر: ۴۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۸ 14 October 2019

۶ هزار هکتار بافت فرسوده در تهران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: استان تهران ۶ هزار هکتار اراضی دارای بافت فرسوده دارد که ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند.
به گزارش سازه نیوز، محمد تقی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در جلسه ستاد بازآفرینی استان، اظهار داشت: اولویت جدی دولت موضوع بافت فرسوده است و در این خصوص نیز جلساتی را برگزار کرده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر کمیته‌های بازآفرینی بافت فرسوده فعال است و در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

تقی‌زاده بیان داشت: در کل استان تهران 6 هزار هکتار اراضی بافت فرسوده وجود دارد که 50 درصد آن در شهر تهران است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان داشت: بیش از 2 میلیون و 250 هزار نفر از جمعیت استان تهران که معادل جمعیت چند استان می‌شود در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و از سال 96 برنامه ستاد بازآفرینی در این بخش‌ها آغاز به کار کرد و 63 محله هدف استان تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: از این تعداد 18 محله در شهر تهران و 45 محله دیگر در دیگر شهرستان‌های استان تهران هدف نوسازی قرار گرفت و قرار بود تا سال 1400 این محله‌های هدف نوسازی و بازسازی شوند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: متأسفانه در شهرهای دیگر اقدامات جدی صورت نگرفته و تقاضای ما از فرمانداران این است که کمیته‌های مربوط به بافت فرسوده را به صورت منظم برقرار کنند و شهرداران به عنوان دبیر جلسه به شکل جدی موضوعات و مصوبات را پیگیری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه غیر از چند شهرستان اقدام جدی در محلات هدف رخ نداده است و اقداماتی که در کمیته‌های بازآفرینی به تصویب رسیده باید اجرایی شود.

وی افزود: در حال حاضر 485 میلیارد تومان برای شهرداری تهران در خصوص بافت فرسوده پروژه تعریف کرد‌ه‌ایم که این مبلغ و پروژه‌ها را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معرفی خواهیم کرد و اعتبار لازم اختصاص می‌یابد.

تقی‌زاده افزود: فرمانداران و شهرداران به این موضوع توجه داشته باشند تا ماه آینده باید پروژه‌ها را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی معرفی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: ما در حال حاضر نسبت به نوسازی بافت فرسوده در استان تهران از برنامه عقب هستیم و دستگاه‌های خدمات‌رسانی زیربنایی و رونمایی باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: روز گذشته در منطقه 12 تهران بودیم و در راستای اقدامات بازآفرینی 135 تیر برق در منطقه 12 تهران جابجا شد که حاصل آن 10 کیلومتر ارتقای کیفیت روشنایی در آن منطقه بوده است.

تقی‌زاده افزود: شهر تهران از ظرفیت‌های ستاد بازآفرینی به خوبی استفاده کرده است و به نسبت سایر شهرستان‌های استان شرایط بهتری دارد و دیگر شهرستان‌ها نیز باید به این سو پیش بروند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات موجود یکسری از اراضی دولتی برای تأمین مسکن و سرانه‌های مربوطه تخصیص داده می‌شود که در این حوزه کار جدی صورت نگرفته است.

وی گفت: در کمیسیون ماده 5 موضوع تأمین مسکن و سرانه‌های مربوطه از اراضی دولتی جدی گرفته نشده است و از دبیرخانه درخواست می‌کنم که تیم ویژه‌ای در این خصوص تعیین کند تا از مصوبات این کمیسیون نیز بتوانیم استفاده کنیم.

جلسه ستاد بازآفرینی استان تهران با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، معاونین عمرانی فرمانداران و همین‌طور شهرداران استان تهران در حال برگزاری است که به موضوع بافت فرسوده در شهرستان‌های مختلف استان پرداخته است.


منبع: فارس